Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- در پی اعلام بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع گزارش داد که آمریکا اخیرا عربستان را برای کاهش محاصره یمن تحت فشار قرار داده است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع گفتند که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل از عربستان خواست محاصره یمن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف تحت رهبری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد که اجازه ورود کمک های انسانی به یمن را از طریق بندر الحدیده خواهد داد و فرودگاه صنعا نیز به روی هواپیماهای سازمان ملل بازگشایی خواهد شد.
اگر چه معلوم نیست که آیا فشارهای واشنگتن علت اصلی تصمیم عربستان در این باره بوده است اما درخواست تیلرسون از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از جمله تلاش های ماه جاری وی برای متقاعد کردن ریاض با هدف کاهش تنش در سیاست خارجی این کشور به شمار می رود.
یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که تیلرسون اوایل هفته جاری در یک تماس تلفنی 45 دقیقه ای خواستار کاهش محاصره یمن شد.
«آر.سی.هاموند» یکی از مشاوران بلند پایه تیلرسون تماس با شاهزاده محمد را تائید کرد و گفته است که وزیر خارجه، ماه گذشته این خواسته را بارها به اطلاع سعودی ها رسانده بود.
مقام های آمریکایی و دیپلمات های اروپایی نیز خاطرنشان کردند که دولت ترامپ همچنین سعودی ها را برای بازگشت سعد الحریری نخست وزیر لبنان به بیروت تحت فشار قرار داده بود.
ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی در پی فشار افکار عمومی روز گذشته اعلام کرد که بندر الحدیده را برای پذیرش کمک های اضطراری بشردوستانه و فرودگاه صنعا را برای پذیرش هواپیماهای امداد رسان سازمان ملل از ساعت 12 روز پنجشنبه بازگشایی می کند.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
شبد**1480*9122*مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت