Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکی که از روز اول زلزله در مناطق زلزله زده به صورت داوطلبانه همراه با همسرش در روستاهای این مناطق فعالیت می کند می گوید: این کار وظیفه ماست و از انجام آن خسته نمی‌شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، به روستای تپه ماران در نزدیدکی سرپل ذهاب که میرسیم تمام خانه ها ویران شده است، چادرهای زیادی با رنگ های سفید از دور خودنمایی می کند، سپاه کردستان در همان روزهای نخست زلزله، مسئولیت 6 روستای زلزله زده را بر عهده گرفته است، به آنجا که می رسیم و محو قدرت خدا و صبوری خانواده های زلزله زدگان که می شویم ، خانم دکتری توجهم را به خود جلب می کند، روپوش سپیدی بر تن دارد و مدام به چادرهای این روستاییان سر می کشد تا اگر دردی دارند درمانش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با او که هم صحبت می شوم اسمش نساء بهادری 26 ساله همراه با همسرش که هردو پزشک عمومی هستند از روز بعد از زلزله تصمیم می گیرند که به مناطق زلزله زده بیایند و داوطلبانه به مردم خدمت کنند.

 

وی با گریه و چشمانی پر اشک به تلخ ترین خاطره ی این چند روز اشاره می کند و می گوید: یکی از مادران زلزله زده که به ما مراجعه کرده بود می گفت: در دقیقه ی آخر زلزله تنها توانستم دو تا از فرزندانم را نجات دهم و دو پسر دیگرم در زیر آوار جان خود را از دست دادند ، صبوری و بی قراری این مادر آنچنان ته دلم را تکان داد که فکر نمی کنم تا آخرین لحظات عمرم بتوانم این خاطره ی تلخ و این چنین مادری را فراموش کنم.

 

وی ادامه داد: تمام پزشکان این مملکت به نوعی همدرد این زلزله زدگان شده اند چرا که پزشکان این شهرها هم بودند که در حین لرزش زمین، خراب شدن شهرشان را دیدند، اما در کنار بیماران‌شان ماندند و از جان مایه تا مرهمی باشند بر زخم‌های داغدار کرمانشا باشند پس باید تقدس روپوش سپید را برای خود یادآور و متذکر شویم که همچنان پای ثابت قرارِ جان‌های دردمند و بیقرارتا لحظه ی آخر خواهیم ماند.

 

این پزشک قروه ای می گوید: سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، ازگله و دیگر مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اکنون شب‌های سردی را پشت سر می‌گذرانند و بسیاری از آن‌ها در غم از دست دادن اعضای خانواده و خانه و زندگی خود بدون هیچ چادری شب را با کنار هم نشستن و روشن کردن آتش به امید اتفاقات جدیدی در روز بعد می‌گذراندند اما سپاه با تمام توان پای کار آمد و خوشبختانه این روستاها از هر لحاظی تامین هستند و امیدواریم از لحاظ روحی و روانی هم صبور و امیدوار باشند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس به صورت 24 ساعته در این مناطق حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند، می‌گوید: این کار وظیفه ماست و از انجام آن خسته نمی‌شویم.

وی با تاکید براینکه تجربیات باید چراغ راه آینده باشند، ادامه می‌دهد: مشخص نیست طی سال‌های آینده باز هم چنین بلایایی اتفاق می‌افتد یا خیر. پس باید توجه بیشتری به این مباحث علمی داشته باشیم.

 

آری کم نیستند پزشکان و پرستارانی که از همان دقیق اولیه خود را به این مکان ها رساندند و برای جلب رضایت خداوند و التیام بخشیدن دردمندان کنارشان بودند و تنهایشان نمی گذاشتند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل

تونالی بخش بزرگی از دستمزد 120 هزار پوندی‌اش را دریافت نمی‌کند.

طرفداری | ساندرو تونالی به دلیل نقض قوانین شرط‌بندی 10 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شده بود. 

ادی هاو فاش کرد که ساندرو تونالی به دلیل «احساس گناه» از محرومیت و عدم همراهی نیوکاسل در فصل دشوار، داوطلبانه دستمزد 120 هزار پوندی‌اش را کاهش داده است. هافبک ایتالیایی تنها 12 بازی پس از انتقال 52 میلیون پوندی از میلان، به دلیل شرط‌بندی غیرقانونی در ایتالیا به مدت 10 ماه محروم شد. تونالی به شرط‌بندی روی فوتبال در زمان حضور در نیوکاسل نیز ادامه داد و این هفته از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس محرومیت دو ماهه تعلیقی دریافت کرد. او در اواخر اوت 2024 به میادین بازخواهد گشت. هاو در این مورد گفت:

کاهش دستمزد کاری بود که ساندرو تونالی می‌خواست انجام دهد. او احساس گناه می‌کرد. تونالی در بازگشت به فوتبال، برای ما مانند یک خرید جدید خواهد بود. اینکه بازیکن باکیفیتی در اختیار داشته باشید که نتوانید از او استفاده کنید، دلسردکننده است. من می‌دانم او چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه تاثیری می‌توانست در امسال داشته باشد، اما نشد. با این حال محرومیت می‌تواند برای تطابق او با فوتبال انگلیس کمک کند. تونالی با قدرت باز می‌گردد. 

گفتنی است محرومیت 2 ماه اتحادیه فوتبال انگلیس بعید است برای ساندرو تونالی اجرا شود. او روی پیروزی نیوکاسل در بازی‌هایش شرط‌بندی کرده است. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • پوچتینو: دیگر خسته شده‌ام
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • معلمی که مشق عشق می‌کند
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود