Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر، گفت: قساوت گسترده‌ای علیه زنان و دختران مسلمان روهینگیایی از طرف ارتش میانمار سازماندهی و اجرا شده و ممکن است این اقدامات جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل کشی ارزیابی شود.

ایران آنلاین /پرامیلا پتن، نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر که با قربانیان خشونت جنسی روهینگیا در کمپ‌های بنگلادش دیدار کرده بود، گفت: کاملا با ارزیابی زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که تاکید داشت روهینگیایی‌ها قربانیان پاکسازی قومی شده‌اند موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او در جریان کنفرانس خبری خود، گفت: استفاده گسترده از خشونت جنسی یک عامل محرک بوده که موجب شد بیش از ۶۲۰ هزار روهینگیایی از میانمار فرار کنند. همچنین خشونت جنسی یک ابزار حساب شده برای ایجاد رعب و وحشت و از میان بردن روهینگیایی‌ها به عنوان یک گروه است.

دولت میانمار که تمام اتهامات وارد شده به ارتش را رد می‌کند، با درخواست این مقام عالی سازمان ملل برای بازدید از ایالت راخین واقع در شمال میانمار مخالفت کرده است. میانمار که اکثر جمعیت آن بودایی هستند روهینگیایی‌ها را به عنوان یک گروه قومی قبول ندارد و تاکید می‌کند که آنها مهاجرانی غیرقانونی از بنگلادش هستند که به کشورشان آمده‌اند. میانمار به آنها حق شهروندی نمی‌دهد و آنها بدون کشور مانده‌اند. خشونت‌های اخیر ظاهرا پس از حمله گروهی از شبه نظامیان در ۲۵ اوت آغاز شد. پس از آن نیروهای امنیتی میانمار کمپین ویرانگری را علیه روستانشینان روهینجایی آغاز کردند که سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری آن را کمپینی برای پاکسازی قومی توصیف کردند.

نماینده سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق درگیر، گفت: حین بازدید از کمپ آوارگان شاهد غم انگیزترین، شک آورترین و وحشتناک‌ترین نوع سوء رفتارهای عامدانه علیه این جامعه مسلمانان روهینگیا بوده است. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی

اساتید بسیجی سراسر کشور از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین حمایت و خواستار خاتمه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست وبیناری بیش از 300 نفر از مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کشور با حضور  محمدرضا مردا‌نی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین این سازمان در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه های جهان برگزار شد. 

در پایان این نشست ضمن بررسی ابعاد این خیزش آزادیخواهانه بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی صادر  و تاکید شد: ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می باشیم.

در این بیانیه آمده است: 

روزی که حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی به عنوان «انفجار نور» تعبیر فرمود کمتر کسی باور می‌کرد انتشار این نور با چنان سرعتی جهان را فراگیرد که در کمتر از نیم قرن جهانیان شاهد امواج خروشان تنفر و اعتراض ناشی از دانایی و آگاهی جامعه بشری به پیشتازی و پیشگامی دانشگاهیان در سراسر جهان علیه ظلم و جنایت استکبار و صهیونیزم بین الملل حول محور «فلسطین» باشند. جایی که آن امام عظیم الشان(ره) آنجا را مسئله اول جهان اسلام معرفی فرمودند. 

اما امروز دنیا شاهد تحقق آن تعبیر و تبدیل شدن فلسطین به مسئله اول جهان می‌باشد که با خیزش و اعتراض کم نظیر دانشجویان فهیم، اساتید شجاع، جوانان حق طلب و مردم آزاده کره خاکی همراه گردیده و انسانهای آزاده سراسر جهان با علم و آگاهی از ظلم و خشونت وصف ناپذیر صهیونیزم و استکبار علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین بپاخاسته و زنگهای خطر را علیه موجودیت و حیات عنکبوتی اسرائیل غاصب و ارتش وحشی صهیونیست به صدا درآورده‌اند. 

ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشیم.

همچنین به حامیان غربی این رژیم وحشی و سیاستمداران غربی هشدار می‌دهیم بیش از این چهره ملکوک و ماهیت زشت لیبرالیسم، دمکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر را  مکشوف نساخته که زمان زیادی به آغاز جنبشهای  وسیع بیداری جوانان غرب علیه صهیونیستهای ضددین و سیاستمداران مستکبر باقی نمانده است. ان شاء الله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟