Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان براثر زلزله اخیر را 3 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان خسارت به اماکن دامی، انبارهای نگهداری علوفه و صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی وارد شده است.

ایران آنلاین /خسرو شهبازی با بیان اینکه حدود 170 میلیارد ریال نیز به ساختمان های اداری و مراکز خدمات کشاورزی و آموزشی سازمان جهاد کشاورزی خسارت وارد شده ، افزود: زلزله در استان کرمانشاه خسارت های زیادی را در برداشته به طوریکه اکثر ساختمان های این سازمان در مناطق زلزله زده و تعدادی از اماکن مربوط به کشاورزان متحمل خسارت های زیادی از 20 تا 100 درصد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: علاوه بر 3 هزار میلیارد ریال خسارت یاد شده، بیش از سه هزار و 300میلیارد ریال نیز به تاسیسات زیربنایی آب و خاک شامل ایستگاه های پمپاژ، چاه های آب کشاورزی، استخر و مخازن ذخیره آب، چاه، اتاقک چاه و تابلوهای برق چاه خسارت وارد شده است.
او خسارت زلزله در بخش شیلات را نیز حدود 170 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سایر خسارت ها در بخش کشاورزی و دامپروری شامل تلفات 197هزار رأس دام سبک به ارزش یک هزار و 400 میلیارد ریال، تلف شدن سه هزار و 800 رأس دام سنگین به ارزش 160 میلیارد ریال، تخریب 10هزار کلنی زنبور عسل به ارزش 30 میلیارد ریال و تلفات 115 هزار قطعه طیور به ارزش 12 میلیارد ریال است.
شهبازی گفت: باوجود خسارت شدید به ادارات سازمان جهاد کشاورزی و مراکز خدماتی در شهرستان های زلزله زده و عزادار شدن همکاران به دلیل فوت اعضای خانواده و همکاران، اما پرسنل این سازمان از روز پس از زلزله و در زیر چادر مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند