Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی، تولید محتوی در فضای مجازی با محور اخلاق و دین باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی توانمندسازی رسانه ای ویژه فعالان فرهنگی و رسانه ای استان با حضور سردار بهزاد اثباتی فرمانده قرارگاه فضای سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای رسانه های وفضای مجازی تلاش می کنند به باورهای دینی جوانان آسیب بزنند لذا ما نیز باید هوشیار شده و برای مقابله برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و اگر روشهای استفاده از آن را بدانیم می توانیم پیامدهای منفی آن را خنثی کنیم و بهره برداری لازم را از این ابزار داشته باشیم.

نظری تصریح کرد: داشتن سواد رسانه ای در شرایط کنونی ضروری است و باشرکت در جلسات تخصصی باید بتوانیم بنیه علمی خود را در این عرصه تقویت کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی یادآورشد: تولید محتوی در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و بسیجیان فعال در عرصه رسانه می توانند با محور قرار دادن مسائل شرعی و دینی، اخلاق و ارزشهای دینی درفضای مجازی نسبت به فرهنگ سازی و ترویج امور مذهبی تلاش کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد:درشرایطی که دشمنان درصدد درجهل نگهداشتن مردم هستند و می خواهند فقر و نیازمندی مانع رشد و تعالی شود همه وظیفه داریم برای آگاهی بخشی رسانه ای همت کنیم.

وی بیان کرد: آموزش سواد رسانه در رده های سنی مختلف و تولید محتوی در فضای مجازی از مهمترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است که با جدیت از سوی همه گروهها بویژه بسیجیان باید پیگیری شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی

ایتنا - بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تبلیغات بسیار در ۲ سکوی فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق هوش‌مصنوعی منجر به دوستیابی می‌شود.
متا سعی دارد هوش‌مصنوعی را در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ یکپارچه کند اما اکنون مشخص شده فقط ویژگی های هوش‌مصنوعی این شرکت در پلتفرم های آن گسترش نیافته‌اند، بلکه تبلیغات آشکار برای دوست مجازی ایجاد شده با هوش مصنوعی در فیس بوک و اینستاگرام بسیار محبوب شده اند.

به گزارش ایتنا از برنا، جستجوهای نشریه ویرد نشان می دهد حداقل ۲۹هزار تبلیغ آشکار برای دوست مجازی در پلتفرم های متا منتشر شده است. این نشریه جستجویی در بخش تبلیغات متا نیز انجام داده که تمام آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آن، تمام تبلیغات منتشر شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته، تمام تبلیغات ۷ سال گذشته که با انتخابات، سیاست یا موضوعات اجتماعی مرتبط هستند را آشکار کرد.

این تبلیغات آشکارا ناقض قوانین محتوای تبلیغات بزرگسالان متا هستند. طبق این قوانین آگهی دهندگان اجازه ندارند آگهی‌های حاوی محتوای هرزنگاری و بزرگسالان یا فعالیت‌های بیش از حد تلقین‌کننده یا تحریک‌کننده جنسی را ترویج کنند.

در بخش دستورالعمل اینستاگرام و فیس بوک نیز هرزنگاری و هر چیزی که پلتفرم به عنوان خدمات هرزنگاری تلقی کند، ممنوع است. این پلتفرم‌ها هرگونه اغواگری و حتی ایموجی‌های مرتبط با این موضوع را منع کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست