Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی آزمایشگاه ملی نقشه برداری معز دو کارگاه بین‌المللی به منظور بررسی کاربرد نورومارکرها در تشخیص و درمان اختلالات روانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی دو کارگاه بین‌المللی با حضور پروفسور یوری کورپوتوف (Prof. Juri Kropotpv) استاد دانشگاه علم و صنعت نروژ در روزهای 7 تا 9 آذرماه برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه به بررسی کاربرد نورومارکرها در تشخیص و درمان اختلالات روانی پرداخته خواهد شد.

اهمیت این رویداد در این است که ازطرق سیگنال (EEG) و امواج مغزی برای تشخیص اختلالات روانی استفاده می شود و در این روش مشکلات نورولوژیکی مانند صرع، مبتنی بر شواهد عینی بالینی حاصل از امواج مغزی تشخیص داده خواهد ‌شد.

با ورود فناوری‌های رایانه‌ای در ابزارهای پزشکی، الکتروآنسفالوگرافی یا نوار مغزی هم متحول شده و قابلیت دریافت اطلاعات بیشتری از نوار مغزی از طریق تحلیل‌های پیچیده ریاضی فراهم شده و شکل جدیدی از نوار مغزی تحت عنوان الکترو انسفالوگرافی کمی یا qEEG که دربرخی متون تحت عنوان نقشه مغزی نیز یاد شده است، مورد توجه متخصصان بالین قرارگرفته است.

پژوهش‌های متعددی تاکنون کاربرد qEEG (الکتروانسفالوگرافی کمّی) در موارد زیر را تأیید کرده است که شامل مواردی چون تشخیص افتراقی اختلالات روانی، تعیین پروتکل‌های درمانی در درمان‌های مبتنی بر عملکرد مغز مانند نوروفیدبک، بررسی روند درمان اعم از روان‌درمانی، دارو درمانی، درمان‌های تکنولوژیک و سنجش توانمندی‌های مرتبط با عملکرد مغز می‌شود.

در این کارگاه‌ها در خصوص موضوعاتی چون مبانی عصبی ایجاد ریتم مغزی، روش‌های ثبت و مونتاژ EEG، اصلاح آرتیفکت‌ها، تشخیص الگوهای EEG نابهنجار از طریق دیداری یا ابزارهای خودکار، نقشه‌برداری مغز، بایومارکرهای QEEG در افراد سالم و اختلالات مغزی، ثبت پتانسیل‌های برانگیخته، ارتباط مولفه‌های ERP با عملکرد سیستم‌های مغزی، کمک به تشخیص اختلالات مغزی با استفاده از بایومارکرهای ERP و معرفی روش‌های نوروتراپی (نوروفیدبک، tDCS، TMS) بحث و تبادل نطر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک