Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا - کیش- سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش با رویکرد نمایش ظرفیت های ایران در این صنعت و معرفی بیشتر این جزیره مرجانی به عنوان مروارید خلیج همیشه فارس گشایش یافت.

به گزارش ایرنا سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش با همت شرکت رستاک پاد ویژن مجری برگزاری نمایشگاه پس از مطالعات در حوزه بازار و تحقیقات میدانی ، چهارشنبه شب برپا گردید و تا پنجم آذر ماه در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجرایی این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا درباره اهداف و برنامه های این نمایشگاه توضیح داد و گفت: کیش می تواتد مرکز اصلی صادرات و واردات صنعت طلا و جواهر، ساعت و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در منطقه باشد.
محمود بندرچی معتقد است که کیش به دلیل داشتن ضریب ایمنی بسیار بالا ، زیرساخت‌ها و امکانات مناسب توریستی ، گردشگری و تفریحی و از همه مهمتر به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین مناطق آزاد کشور، می تواند پایلوتی برای فعالیت این صنعت ارز آور باشد چرا که این جزیره جذابیت بالایی برای بازدید عموم مردم دارد.
وی به ظرفیت های برجسته این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار توانستیم یک هیات بلند پایه از کشور تایلند به عنوان برترین فعالان این صنعت هنری که مهد طلا و جواهرات دنیا هستند را به این نمایشگاه دعوت کنیم.
وی افزود: این صنعت به دلیل اینکه فضای کارگاهی زیادی در بر نمی گیرد، آلودگی ندارد و میزان اشتغال آن به شدت بالاست، می تواند به اقتصاد، اشتغال و درآمد داخلی کشور کمک کند.
وی تاکید کرد: حجم مبادلات مالی سالانه این صنعت در اقتصاد جهان بالای یک هزارو 500میلیارد دلار است اما سهم ایران در این بازار به 100 میلیون دلار هم نمی رسد.
دبیر برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش به ظرفیت های این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: حدود 80 کمپانی خارجی در این نمایشگاه که اغلب تولید کنندگان در حوزه طلا و جواهرات هستند، شرکت کردند.
بندرچی گفت: برای اولین بار اتحادیه ساعت کشور تصمیم گرفت که در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند و با کسب رضایت اتحادیه یک بخش نمایشگاه را به این موضوع در سنوات آتی هم اختصاص خواهیم داد.
وی تصریح کرد: اتفاقات خوبی که در این نمایشگاه رخ داده این است که ما مجموعه داران و کلکسیون داران ساعت های قیمتی را به این نمایشگاه دعوت کردیم که ساعت هایی که مربوط به 300 سال پیش هست را عرضه می‌کنند.
بندرچی گفت: 10 کمپانی از کشور هنگ کنگ، 6 کمپانی از تایلند، سه کمپانی از هند، سه کمپانی از افغانستان در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین بازدید کنندگانی از دبی ، ترکیه، لیتوانی و لهستان خواهیم داشت که این افراد به عنوان سفیران کشورشان به جزیره کیش سفر می کنند تا این صنعت هنری ما را ارزیابی کنند.
دبیر برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی کیش تاکید کرد: تنوع در خرید مهمترین آیتم در این نمایشگاه به شمار می رود ، از طرفی برای خریداران در نمایشگاه ارزش افزوده کالا محاسبه نخواهد شد و درصد اجرت هم در این نمایشگاه پایین و بین 3 تا 4 درصد لحاظ خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده بتوانیم حرف اول را در بحث نمایشگاه صنعت طلا و جواهرات را بزنیم و افزود : هدف ما در برگزاری این نمایشگاه صرف فروش نیست بلکه نمایشگاه محل برقراری ارتباط و رشد و نمو صنعت و هنر ماست و هدف نهایی ما از برگزاری نمایشگاه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد کارگاه های تولیدی در کیش می باشد.
بندرچی تصریح کرد: به دلیل نزدیکی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس که این کشورها عضو عمده مشتریان ما در این صنعت هستند فرصت مناسبی است تا با رونق این هنر تولیدی در جزیره کیش به راحتی بتوانیم تولیدات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن عرضه کنیم .
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
6993/6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

حمیدرضا ایزدی از آمایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت به سرمایه گذاران می‌باشد؛ ابرازداشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کند.

او با بیان اینکه چندماه پیش از آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پربار و پرشور در این رویداد بزرگ اقتصادی انجام شده؛ اظهارداشت: در این راستا برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه گذاری در استان فارس» تهیه و تدوین شد و برای هر شهرستان مشخصات کامل سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در مجموع در این کتاب ۱۱۱ فرصت سرمایه گذاری پیش بینی و معرفی شده است.

ایزدی در ادامه از رونمایی از این کتاب با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استان و کشور در سومین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص می‌کند.

او همچنین از معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات‌های خارجی تلاش می‌کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روز‌های آتی خبرداد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودرو‌های برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودرو‌های برقی، تولید این شارژر این خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان‌های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)