Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مؤمن در اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به توجه به مسائل روز گفت: موضوع ولایت‌فقیه باید در حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از نیازهای امروز مورد تبیین و گسترش قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاریتسنیم از قم، آیت‌الله محمد مؤمن صبح امروز در اولین اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به موضوع درس خارج خود در باب مسائل مستحدثه اظهار داشت: باید در مفاد دلیل در مسائل مستحدثه و غیر مسائل مستحدثه دقت بسیاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری دروس خارج امام(ره) افزود: امام (ره) اشراف کافی در این موضوع داشته و هنگام تدریس درس خارج به این نکات توجه کرده و مباحث را با دلایل کافی ارائه می‌دادند و امروز همه اساتید حوزه می‌توانند از جامعیت تدریس امام(ره) الگو بگیرند.

عضو خبرگان رهبری با توجه به اهمیت توجه به مسائل روز و نیازهای جامعه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که طلاب از درس خارج امام (ره) استقبال می‌کردند و روش وی حوزه علمیه قم را در تحت تأثیر خود قرار داده بود تسلط امام(ره) به این بحث و صاحب‌نظر بودن وی بوده است.

وی با توصیه به اساتید به بسنده نکردن به نظرات دیگران و تأمل و مطالعه در مسائل روز تصریح کرد: آنچه در مسائل مستحدثه لازم است به آن توجه کرد شناخت کامل موضوعاتی است که موردبحث قرار می‌گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری در توجه به بررسی مسائل جدید گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و نیاز جامعه امروز به پرداختن به موضوعات جدید مؤسسه موضوع شناسی فقهی در این زمینه کارهای ارزشمندی انجام داده است.

وی توجه و پرداخت به مسئله ولایت‌فقیه را نیز جز مسائل روز عنوان کرد و افزود: مسئله و موضوع ولایت‌فقیه باید در حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از نیازهای امروز به آن پرداخته شود تا مورد تبیین و گسترش قرار گیرد.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

وی با بیان اینکه لحظه ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان تشنه علم آفریده شده و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه