Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری‌ها پایتخت جهان اسلام را به اتاق فکری برای مبارزه باهرگونه افراط‌گری و تکفیر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) و مساله تکفیری‌ها روز گذشته در حالی در پایتخت جهان اسلام برگزار شد که استقبال علما و نخبگان شیعه و سنی از آن در نوع خود بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مراسم به صورت رسمی آغاز نشده بود که شخصیت‌های برجسته مسلمان از رنگ و نژادهای گوناگون با چهره‌های خندان و متبسم از درهای سالن اجلاس وارد می‌شدند.

انگیزه چاره اندیشی در مسأله تکفیر، محققان و پژوهشگران نخبه اسلامی، اعم از زن و مرد را برای هم اندیشی مقابله با تفکر و فرهنگ منحطی که سال‌ها جان اسلام را با کشتن کودکان و زنان و ظلم بسیار می‌سوزاند؛‌ به کنگره محبان اهل بیت (ع) کشانده بود.

کلیپ‌ها و سرودهای انقلابی که به زبان‌های فارسی و عربی از مانیتور سالن پخش می‌شد، شوق و اشتیاق شنیدن و درک کردن را در تک تک کسانی که از کشورهای انگلیسی زبان و ترک زبان و ... به اجلاس آمده بودند را بر انگیخت.

حاضران در جلسه همگی اذعان داشتند جشنی که جهان اسلام امروز برای نابودی و پایان کار جرثومه فسادی به نام داعش گرفته است دلیلش مدیریت مقتدرانه ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حمایت‌های ملت ایران از محور مقاومت است.

شیخ سید حسین برکه از علمای فلسطینی معتقد است: چقدر اسلام عزیز است و چقدر آنان که مدعیان دروغین اسلام هستند کوچک و خاراند. او می‌گوید که اگر آمریکا با آن همه جنایت مدعی داشتن تمدن باشد، پس تمدن صلح‌خواه اسلام جایگاهش کجاست؟

محبت و مودت در جهان اسلام محور گفت‌وگوهای سالن اجلاس سران بود. صبغت‌الله مجددی اولین رئیس‌جمهور دولت اسلامی افغانستان در اظهارات خود محبت اهل بیت را سرمایه‌ اصلی اهل تسنن می‌دانست و گفت: اهل سنت با دشمنان اهل بیت(ع) دشمن‌اند. او اتحاد مسلمین را امری ضروری عنوان می‌کند و معتقد است گروه‌های تکفیری مانند داعش از اهل سنت به حساب نمی‌آیند. گروه‌های تکفیری در زمان فعلی همانند خوارج در امت اسلام محسوب می‌شوند و مسلمانان واقعی در عصر فعلی مامور به رعایت وحدت هستند.

حجت‌الاسلام شیخ قیس الخزعلی فرمانده نیروهای کتائب اهل‌‌الحق عراق که از بارزترین شاخه‌های نیروهای حشد الشعبی است؛ همزمانی گردهمایی محبان اهل بیت و مسأله تکفیری‌ها و پیروزی نیروهای مقاومت علیه تکفیری‌های داعش را به فال نیک گرفته و رویارویی محبان اهل بیت و جریان تکفیر را امری ازلی و ابدی عنوان می‌کند.

صلاح‌الدین ازگوندوز رهبر شیعیان ترکیه هم گفت: در کشورش با وجود اینکه عربستان سعودی میلیاردها دلار خرج نفاق افکنی بین فرق مذاهب می‌کند، مردم همچنان بر سر موضوع محبت به اهل بیت با یکدیگر اجماع دارند. به اعتقاد او وهابیت یک دین انگلیسی است که برای خدشه وارد کردن در وحدت مسلمین بوجود آمد. صلاح‌الدین به نمایندگی از مردم مسلمان ترکیه گفت: ما وهابیون را دوست نداریم و به دین آنها کافر هستیم. مسلمانان ترکیه دوست دوستان اهل بیت و دشمن دشمنان اهل بیت هستند. امیدواریم تمام جهان اسلام درباره محبت اهل بیت و دشمنی با استکبار و طاغوت با یکدیگر به اتحاد برسند.

در گردهمایی همچنین بازار تهیه محتوای خبری داغ داغ بود و اهالی رسانه و عکاسان و تصویربرداران تمام انرژی خود را برای نشان دادن چهره‌ واقعی این همایش بزرگ اسلامی صرف می‌کردند به طوری که زمان و مکان استراحت میان برنامه میهمانان خارجی به سالن کنفرانس خبری تبدیل شد و هر گوشه آن خبرنگاری را در تدارک برقراری ارتباط با نخبگان امت اسلام از کشورهای مختلف میدیدی.

سالن اجلاس سران علاوه بر استماع سخنان محبان اهل بیت از برنامه‌های جذاب دیگری نیز برخوردار بود که از آن جمله مراسم دف‌زنی به مناسبت ماه ربیع و فرارسیدن هفته وحدت بود که مورد توجه حاضران واقع شد.

اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری‌ها نشان داد هرچند زبان و فرهنگ‌ کشورهای گوناگون بر زندگی مسلمانان موثر بوده، اما چیزی که جدایی آنان از یکدیگر را ناممکن ساخته است، همدلی آنان با محوریت محبت و مودت اهل بیت سلام الله علیه است که همدلی را از همزبانی بارزتر و پررنگ تر ساخته است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است