Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:54:44 GMT

احداث مسکن در استان زنجان ۳۴.۸ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۹۷۰۱

احداث مسکن در استان زنجان ۳۴.۸ درصد رشد یافت

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با اشاره به اینکه سهم استان از پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور ۱.۸ درصد است گفت: احداث مسکن در زنجان ۳۴.۸ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شهرام طهماسبی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: 2 هزار و 143 فقره پروانه ساختمانی در استان زنجان صادر شده که این رقم 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور در سال 95 نسبت به سال 94، 1.2 درصد کاهش یافته است ابراز کرد: این در حالی است که پروانه‌های صادر شده در استان زنجان حاکی از رشد 35.5 درصدی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: برخلاف روند منفی احداث ساختمان‌های مسکونی در کشور، استان زنجان در سال 95 در بخش احداث واحدهای مسکونی 34.8 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: مساحت و زیربنای ساختمان‌های احداث شده نیز 53.9 درصد رشد یافته که این روند، تغییر در الگوی مسکن و بهبود وضعیت بازار را نشان می‌دهد.

طهماسبی وجود قانون‌های متعدد را از مشکلات برای فعالیت دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از قوانین تسهیل‌گر و برخی دیگر بازدارنده هستند وخواستار اجرای قوانین تسهیل‌گر توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی به تشدید نظارت و جلوگیری از ایجاد چالش در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: نظام بودجه‌ریزی عملیاتی برای سال آینده پی‌ریزی شده و لایحه آن ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان