Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@04:30:43 GMT

۶ فایده نوشیدن آب گرم به جای آب سرد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۸۲۶

۶ فایده نوشیدن آب گرم به جای آب سرد

آب سرد به جامد کردن چربی غذا‌ها کمک می‌کند و فرایند هضم را کند می‌نماید، اما آب گرم به شیوه‌ای کاملاً برعکس عمل می‌کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است. نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوست نیز پیشگیری می‌کند.به گزارش بلاغ، آب گرم باعث بهبود فرایند گوارش و دفع سموم از بدن می‌شود و این نکته ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامانه می‌خوانیم.

 

 

به نقل از steptohealth مزایای آب گرم در مقابل آب سرد کاملاً اثبات شده است:

آب گرم برای سیستم گوارش شما بسیار مفید است: آب گرم می‌تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذا‌ها کمک می‌کند و فرایند هضم را کند می‌نماید، اما آب گرم به شیوه‌ای کاملاً برعکس عمل می‌کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است. نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوست نیز پیشگیری می‌کند.

آب گرم مراقب سیستم تنفسی است: مصرف آب گرم می‌تواند برای سیستم تنفسی شما مفید باشد. آب سرد در این میان، باعث تخریب مخاط می‌شود و خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکلات ریزش مو را افزایش می‌دهد. در مقابل، آب گرم گلو را تسکین داده و کاهنده هر گونه تحریک است.

آب گرم بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن است: مصرف آب سرد باعث کاهش گردش خون می‌شود در حالیکه آب گرم خاصیت کاملاً برعکس دارد. افزایش گردش خون در نتیجه نوشیدن آب گرم باعث می‌شود بسیار سریع‌تر از سموم بدن خلاص شوید.

آب گرم درد را تسکین می‌دهد: اگر دچار سردرد یا التهاب در بدن شده‌اید، نوشیدن آب گرم بسیار توصیه می‌شود. از آنجا که آب گرم جریان خون به بافت‌ها را افزایش می‌دهد، باعث تسکین انقباضات ماهیچه‌ای می‌شود. نوشیدن آب گرم برای از بین بردن درد‌های ماهیچه‌ای بسیار مفید است.

آب گرم کیفیت خواب را افزایش می‌دهد: اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمی‌روید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.


آب گرم از پیری زودرس جلوگیری می‌کند: نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و برخی مشکلات سلامت نقش دارند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که در بحبوحه افزایش تهدیدهای امنیتی از طرف کره شمالی، فرماندهی عملیات سایبری کره جنوبی در رزمایش سایبری چندملیتی به رهبری آمریکا شرکت خواهد کرد.

۹ پرسنل نظامی کره جنوبی در رزمایش برخطِ «پرچم سایبری» که از ۵ تا ۱۱ ماه مه در ایالت ویرجینیا آمریکا برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این رزمایش برای بهبود مهارت های همکاری چند ملیتی در مقابله با تهدیدات سایبری و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد حملات سایبری دشمن طراحی شده است.

فرماندهی سایبری آمریکا از سال ۲۰۱۱ به منظور بهبود آمادگی واشنگتن، متحدانش و کشورهای شریک برای مقابله با تهدیدات امنیتی برخط این رزمایش را هر ساله انجام می دهد.

این سومین بار است که کره جنوبی در این رزمایش شرکت می کند و این کشور برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به آن ملحق می شود.

در رزمایش امسال درمجموع ۱۸ کشور از جمله کشورهای عضو ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» متشکل متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند شرکت می‌کنند.

کد خبر 6097349

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • افزودنی های بتن
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید