Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی گفت: روستای کلانسورا به دلیل قدمت تاریخی و موقعیت طبیعی خود ظرفیت تبدیل شدن به موزه معماری روستایی در استان را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، روح‌الله محمدی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان گرمی اظهار داشت: روستای کلانسورا یکی از روستاهای باقدمت شهرستان گرمی محسوب می‌شود که با قدمتی نزدیک به هشت هزار ساله قابلیت تبدیل شدن به موزه معماری و تاریخی روستایی در استان اردبیل را دارد که هم‌اکنون خالی از سکنه بوده چرا که بعد از رانش زمین در این روستا اهالی روستا محل زندگی خود را ترک کردند و هرگز به محل قدیمی بازنگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهالی روستای کلانسورا بعد از مهاجرت در منطقه‌ای در نزدیکی روستا ساکن شدند، افزود: باتوجه به اینکه در حال‌حاضر این روستای تاریخی خالی از سکنه می‌باشد و در کنار این مسئله دارای قابلیت طبیعی و گردشگری و همچنینی تاریخی خوب و زیبایی است انتظار می‌رود با همت مسئولان میراث فرهنگی استان اردبیل این روستای تاریخی به عنوان موزه معماری تاریخی روستایی به ثبت برسد.

رئیس میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی تصریح کرد: این روستا به دلیل دارا بودن معیشت دامداری و کشاورزی و مردم‌شناسی جذابیت تبدیل شدن به موزه معماری را داراست و این قابلیتها بر جذابیت آن بیش از پیش می‌افزاید.

محمدی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تبدیل کردن روستای کلانسورای گرمی به موزه معماری تاریخی روستایی در سطح استان اردبیل می‌تواند این امر را تسریع و تسهیل بخشیده که باید در کنار تبدیل کردن این روستا به موزه معماری روستایی به حوزه بوم‌گردی و ایجاد فرصت تحقیق و مطالعه مردم‌شناسان و علاقه‌مندان و حضور توریستهایی از سایر کشورها در این منطقه نیز اندیشیده و توجه داشت.

وی با اشاره به قابلیتهای طبیعی و گردشگری شهرستان گرمی اظهار کرد: شهرستان گرمی جاذبه‌های تاریخی متعددی در بافت روستایی خود جای داده استدارد، از جمله اینکه سه روستای نمونه گردشگری گیلارلو، داش‌دیبی و اینی در شهرستان شناسایی شده است و تبدیل این روستا به موزه معماری می‌تواند در حضور گردشگران زیاد در منطقه نیز کمک حال بوده و این مسئله را تسریع کند.

رئیس میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی در آخر با تاکید بر تقویت زیرساختهای گردشگری و منطقه‌ای در روستای کلانسورا از مسئولان خواست تا توجه ویژه‌ای به راه ارتباطی روستای هدف گردشگری و هدف موزه معماری روستایی منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند