Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امروز پنجشنبه در همایش وقف و رسانه، اظهار کرد: وقف یکی از بهترین و بالاترین ارزش‌های اسلام است، زیرا خداوند در قرآن کریم و همچنین ائمه معصومین(ع) به این مهم تاکید زیادی کرده‌‎اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در طول تاریخ و در ادیان گذشته، موقوفات به عناوین و مصادیق مختلف، سبب رفع نیازهای جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام و براساس سیره نبوی، وقف ترویج یافته است، گفت: موقوفاتی از نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین(ع) هنوز در شهر مدینه ساری و جاری می‌باشد که منشا برکات زیادی برای مردم و به خصوص محرومین مدینه شده است.
صادقی تصریح کرد: کمک به زلزله‌زدگان، طبابت رایگان توسط یک طبیب از نمونه‌های وقف هستند. موضوعات وقف بسیار وسیع و گسترده است که حتی گردشگری مذهبی را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: در باب ترویج فرهنگ احسان و انفاق که وقف نیز از مصادیق بارز آن می‌باشد، نیازمند بررسی دقیق، همه جانبه و مستمر هستیم و دست اندرکاران این حوزه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند، چرا که عمل به این وظیفه خطیر در نهایت به بیداری و آگاهی جامعه نسبت به مقوله وقف منجر می‌شود.
وی  با بیان اینکه نقش وقف در رسانه و نقش رسانه در وقف حائز اهمیت است، ادامه داد: امروزه اگر اصحاب وقف و اصحاب رسانه موجب ترویج این فرهنگ و سنت نبی مکرم اسلام شوند، به هم‌نوع خود کمک کرده‌اند.
صادقی خاطر نشان کرد: دشمن ما را  به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، ولی در صورتی که در استان اصفهان بیش از 750 نوع نیت وقف به ثبت رسیده که یکی از آن‌ها کمک به حیوانات است، به‌طور مثال ر برخوار اصفهان، موقوفه‌ای در حدود 250 سال پیش به ثبت رسیده و تنظیم شده که براساس آن آذوقه و غذا برای حیوانات و سگ‌های ولگرد تهیه شود.
وی با بیان اینکه 50 درصد واقفین ما، بانوان هستند، گفت: در عرصه رسانه هم باید وقف داشته باشیم، که در این زمینه اصحاب رسانه می‌توانند همکاری کنند که از مصادیق آن می‌توان به وقف برای تبلیغ قرآن، سیره اهل‌بیت و نشر معارف اسلامی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام صادقی  ادامه داد: اکنون بسیاری از روستاهای استان اصفهان، فاقد مدرسه و مسجد هستند که باید به این مسئله توجه جدی شود.
میرکل اوقاف اصفهان اظهار کرد: تجلیل از واقفین در اصل تجلیل از وقف و سنت نبی مکرم اسلام است. واقفین هستند که فرهنگ عاشورا، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در جامعه زنده نگه داشته‌‎اند.
براساس این گزارش، در این همایش علاوه بر تجلیل از واقفین، از سربیران، و برخی خبرنگاران  رسانه‌ها نیز  و همچنین خبرگزاری ایکنا اصفهان نیز تجلیل شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است