Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@00:14:39 GMT

ارگان‌ها از گزارش تخلفات هراسی نداشته باشند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۲۱۷۹

ارگان‌ها از گزارش تخلفات هراسی نداشته باشند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و‌ انقلاب همدان گفت: اگر تخلفی صورت می‌گیرد همه ارگان‌ها باید پای کار بوده و موارد تخلف را به دستگاه قضایی گزارش دهند و هراسی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر حجت‌الاسلام پیرمحمد احمدوند عصر امروز در مراسم تودیع و‌ معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ملایر اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه روسای دادگستری بررسی دقیق پروند‌ه‌هاو صدور حکم و مهم‌تر از آن به مرحله اجرا گذاشتن حکم صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعلام رضایت مقام معظم رهبری از اقدامات مطلوب روسای دادگستری تصریح کرد: دادگستری‌های کشور باید به وظیفه ذاتی خود به بهترین شکل عمل کنند تا‌ جلوی دست‌درازی افراد سودجو به منافع و حقوق مردم‌گرفته شود‌.

احمدوند با تاکید بر اینکه در راستای انجام بهینه وظایف دادگستری‌ها نیازمند کمک و همراهیهمه دستگاه‌های اجرایی استان هستیم افزود: اگر تخلفی صورت می‌گیرد همه ارگان‌ها باید پای کار بوده و موارد تخلف را به دستگاه قضایی گزارش دهند و هراسی نداشته باشند.

رئیس کل دادگاه‌های استان همدان با اشاره به اینکه پیگیری جرائم یکی دیگر از وظایف مهم روسای دستگاه قضایی است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم جلوی دست‌درازی افراد سودجو بر منافع و حقوق مردم‌گرفته شود باید دستگاه قضایی به نحو ‌مطلوب به وظایف ذاتی خود عمل کند.

وی از زحمات ابراهیمی رئیس سابق دادگستری ملایر تقدیر کرد و افزود: روسایی که مانند رئیس دادگستری شهرستان ملایر توانمندی و‌ کارآمدی بالایی دارند در دادگاه‌های تجدید نظر از توانایی آنها استفاده‌ می‌شود.

احمدوند روسای جدید دادگستری و دادستان ملایر را افرادی متدین و دانشمند دانست و تصریح کرد: آنها افرادی انقلابی و قانون‌مدار بوده و بدون واهمه و ‌هراس به وظیفه اصلی خود عمل می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم در پایان ‌این مراسم از زحمات ابراهیمی رئیس سابق دادگستری ملایر تجلیل و عباس نجفی به عنوان رئیس جدید دادگستری ملایر معرفی‌ شد. همچنین از زحمات دادستان سابق ملایر عباس نجفی تقدیر و سعید احمدی‌فر به عنوان دادستان‌ جدید دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ملایر معرفی شد.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد

عصر ایران - دادگاه کیفری لاهه، جمعه 14 اردیبهشت، به افرادی که علیه این مرجع قضایی بین‌المللی و کارکنان آن تهدید به انتقام‌جویی می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، دفتر کریم خان، دادستان کل مستقر در لاهه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت «ایکس» منتشر شد، گفت تلاش می‌کند در هر بار که گفت‌وگوها با اختیاراتش سازگار شود، با همه ذی‌نفعان تعاملی سازنده برقرار کند.

خان در ادامه افزود: «اما این استقلال و بی‌طرفی زمانی تضعیف می‌شود که افراد تهدید می‌کنند در صورت اتخاذ «تصمیماتی» در خصوص تحقیقاتی که در حیطه اختیارات وی است، اقدامات تلافی‌جویانه علیه دادگاه یا کارکنان آن انجام دهند.»

دادستان کل دادگستری بین‌المللی نیز هشدار داد که «چنین تهدیدهایی، حتی در صورت عملی نشدن، می‌تواند یک حمله به اجرای عدالت تلقی شود که رسیدگی به آن به او در دادگاه کیفری بین‌المللی سپرده می‌شود.

وی در ادامه گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار پایان دادن «فوری» به «اقداماتی است که برای مقامات این دادگاه مانع، ارعاب یا تأثیر غیرقانونی ایجاد می‌کند.

دفتر دادستان لاهه در گزارش به خبرگزاری «فرانسه» مشخص نکرد که چه کسی این تهدیدات را مطرح کرده است و یا این که این تهدیدات با اسرائیل و جنگ غزه مرتبط است یا خیر.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال 2021 تحقیقاتی را درباره عملکرد اسرائیل و همچنین جنبش حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی فلسطین آغاز کرد.

این دادگاه بین‌المللی پس از آن دامنه تحقیقات را گسترش داد تا شامل تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ورزی‌هایی شود که از ابتدای تهاجم اسرائیل به غزه در پاسخ به حمله 7 اکتبر حماس آغاز و به موازات آن در کرانه باختری نیز تشدید شده است.

مقامات اسرائیلی به «نیویورک تایمز» گفتند که احتمال می‌رود دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت اعضای دولت اسرائیل و احتمالاً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در ارتباط با مدیریت عملیات نظامی ویران‌کننده‌ای که اسرائیل در نوار غزه در پاسخ به حمله حماس آغاز کرد، صادر کند.

آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز چهارشنبه، احتمال طرح اتهام از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی در رابطه با جنگ غزه را «خطری برای دموکراسی‌ها» دانست(!) و از متحدانش خواست تا با آن «مخالفت» کنند.

نتانیاهو به نوبه خود گفت که هدف از صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیل در صورت صدور، «تهدید فرماندهان و سربازان اسرائیل و به ویژه فلج کردن توانایی اسرائیل برای دفاع از خود» خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • سفر دادستان کل کشور به میناب
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی