Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مقامات روستای آلبینن در جنوب سوئیس که در سالهای اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته است تصمیم دارند به هر خانواده که برای زندگی به این روستا نقل مکان کند مبلغی حدود ۶۰ هزار یورو پرداخت کنند.

به گزارش خرداد از یورونیوز تصمیمی که این مقامات انتظار دارند باعث شد خانواده‌هایی را جذب این روستا کند. روستایی که اکنون تنها ۲۴۰ نفر جمعیت دارد و در ارتفاع ۱۳۰۰ متری منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد ۶۰ هزار یورویی به هر خانواده قرار است یک هفته دیگر در ۳۰ نوامبر به رای گذاشته شود. در صورتی که این پیشنهاد رای بیاورد برای هر خانواده که در این روستا ساکن شود مبلغی پرداخت می‌شود که برای هر بزرگسال ۲۱۵۰۰ یورو و برای هر کودک ۸۶۰۰ یورو خواهد بود. بر این اساس خانواده ای ۴ نفره مبلغی بیشتر از ۶۰ هزار یورو دریافت خواهند کرد.

با این حال این پیشنهاد شرایطی هم دارد. کسانی که علاقه‌مند به سکونت بر این اساس در روستا باشند باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند. تعهد بدهند که حداقل ۱۰ سال در این روستا زندگی کنند و سرمایه‌گذاریشان در روستا برای خرید یا ساخت خانه حداقل ۱۷۲ هزار یورو باشد. این شرایط برای کسانی که تنها خانه‌های تفریحی برای تابستان می‌خرند را شامل نمی‌شود چرا که در حال حاضر بسیاری از منازل روستا را خانه‌های تفریحی تابستانی تشکیل می‌دهد که خانواده در تعطیلات به آنها سر می‌زنند و در بیشتر روزهای سال خالی از سکنه است.

سوئیس از جمله کشورهای گران در اروپا به شمار می‌رود و حداقل حقوق در آن معادل حدود ۳.۵ تا ۴ هزار یورو در ماه است.

برچسب ها: 60 هزار یورو ، روستا ، سوییس

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- اینجا تالاب‌های تاریخی عراق است. گمان می‌رود این تالاب‌ها الهام‌بخش باغ عدن کتاب مقدس باشند و در سال ۲۰۱۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

به گزارش فرارو، اعراب ساکن در این تالاب‌ها، این منطقه را برای هزاران سال خانه نامیده‌اند و آب برای شیوه زندگی آن‌ها ضروری است. آن‌ها برای ماهیگیری و پرورش گاومیش آبی به آن متکی هستند.

تالاب‌های عراق از برخورد دو رودخانه دجله و فرات تشکیل شده و به این منطقه به شکلی افسانه وار «بهشت عدن» گفته می‌شود. زمستان گذشته بارش‌های فراوان به منجر به افزایش قابل توجه سطح آب تالاب‌ها در سال جاری شد.

اما همچنان مهدی حسین ساکن محلی تالاب می‌ترسد وضعیت که در تابستان آینده تغییر کند.

وی می‌گوید: هر روز صبح به محض بیدار شدن، نگاهی به آب می‌اندازیم، پایین است یا بالا؟ اولین بار که از خواب بیدار می‌شویم، نگاه می‌کنیم تا آب را ببینیم. اگر دیدیم که آب زیاد شده است. احساس راحتی می‌کنیم و اگر ببینیم کاهش یافته است، از این بابت ناراحت می‌شویم.

حسین می‌گوید که در سال‌های گذشته زمانی که سطح آب پایین بود، تعداد قابل توجهی از گاومیش‌های آبی خود را از دست داد.

جاسم الاسدی، کارشناس محلی تالاب‌ها با هشدار نسبت به نوسانات سطح تالاب‌ها گفت: درصد آب در تالاب‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تخمین زده می‌شود. آیا ما می‌توانیم این درصد را حفظ کنیم؟ آیا می‌توانیم این سطح را حفظ کنیم؟ من شک دارم و نگران هستم که تابستان آینده تابستان خطرناکی باشد مگر اینکه برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت سیستم هیدرولوژیکی تالاب‌ها وجود داشته باشد.

جاسم با بین اینکه تالاب‌ها در دوران حکومت صدام حسین تقریباً به طور کامل خشک شده بودند، اعراب ساکن تالاب را در طول جنگ با ایران در دهه ۸۰ به خیانت متهم کرد که اقدام به خشک کردن تالاب‌ها کرده بودند.

وی افزود: پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، تالاب‌ها دوباره پر شد.

بشیر، یکی از ساکنان تالاب گاو‌های خود را سال گذشته از دست داد. او می‌گوید که اگر سطح آب دوباره کاهش یابد اینجا نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال هنوز نمی‌دانم بمانم یا نمانم، فقط خدا می‌داند، درصد آب را بررسی می‌کنم، اگر دیدم درصد آب کم می‌شود، اینجا نمی‌مانم.

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود