Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@16:14:31 GMT

علی قربانی: تراز مالی دولت منفی است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۲۳۰۶

علی قربانی: تراز مالی دولت منفی است

ظهر امروز علی قربانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان شمالی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر تغییر نگارش بودجه گفت: از امسال بایستی، هر ساله 20 درصد از بودجه به صورت عملکردی نوشته شود تا انتهای برنامه ششم تمام بودجه‌ریزی کشور به این صورت تبدیل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش دیوان محاسبات افزود: دیوان محاسبات کشور اعلام کرده است که کشور گران اداره می‌شود به نحوی که بودجه جاری 5 برابر بودجه عمرانی است که از این میزان فقط 53 درصد بودجه‌های عمرانی تخصیص می‌یابد اما بودجه جاری کشور تا 93 درصد تخصیص یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد تشریح کرد: از این تعداد 7 هزار و پانصد پروژه ملی و سایر آنها استانی هستند که عمر 1.7 درصد از این پروژه‌ها بیش از 40 سال است و به قبل از زمان انقلاب بازمی‌گردد.

نماینده قوه مقننه در شورای عالی آمایش منطقه‌ای تراز درآمدی و هزینه‌ای کشور را با استناد به مدارک منفی اعلام کرد و افزود: هزینه‌های دولت در کشور از درآمدهای آن بیشتر است.وی همچنین از وجود 6 ابرچالش اقتصادی در کشور خبر داد و تصریح کرد: یکی از ابرچالش‌های مطرح در کشور صندوق‌های بازنشستگی هستند که 43 هزار میلیارد تومان بدهی بر روی دست دولت گذاشته‌اند.

قربانی چند اقدام برای رفع این بحران را نیازمند جرات و جسارت دولت و مجلس اعلام کرد و گفت: افزایش سن بازنشستگی، حذف یارانه افراد پردرآمد و اخذ هزینه از منازل مسکونی خالی از این اقدامات است که دولت و مجلس از اجرای این طرح‌ها واهمه دارند.

وی در تشریح یکی از موارد گفت: بر طبق آمار در کل کشور 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی وجود دارد که فقط 400 هزار واحد در تهران است و می‌بایست از مالکان مالیات‌هایی اخذ شود ولی این اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در انتها همچنین از تخلف در تخصیص بودجه آب روستایی خبر داد و افزود: 990 میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای کشور در نظر گرفته شده بود که متاسفانه 250 میلیارد تومان فقط به دو استان تخصیص یافت که در ادامه کار با برخورد لازم قرار بر تغییر این رویه شد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد