Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - مطالعه مشترک انجام شده از سوی 'ریچارد لین' و 'تاتو فانهانین' روانشناسان انگلیسی و هلندی حاکی است مردم عراق باهوش ترین (برخورداری از شاخص IQ) در سطح کشور عربی هستند.

به گزارش ایرنا، در ویدئویی که با نشان روزنامه القبس کویت و به نقل از روسیا الیوم در فضای مجازی عراق منتشر شده رده بندی اول تا دهم کشورهای عربی در این زمینه را چنین نشان می دهد: عراق، کویت، یمن، اردن، مغرب، عربستان، امارات، الجزایر، بحرین و لیبی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مطالعه سخنی از سایر کشورهای عربی از جمله مصر و سوریه به میان نیامده است.
براساس مطالعه این دو دانشمند غربی در سال 2013 نیز عراق مقام نخست برخورداری از هوش (IQ) و قطر و سودان به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان عرب بدست آورده بودند.
اشغال عراق از سوی آمریکا و متحدان غربی اش از 2003 و جنگ، ناامنی، تروریسم و جنگ با داعش در این کشور باعث مهاجرت و جذب بسیاری از نخبگان عراقی در خارج از کشور بویژه اروپا و آمریکا شده است و مسئولان ذیربط بارها از فرار مغزها شکایت کرده اند.
خاورم**380*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در راستای تحکیم روابط دوستانه دوجانبه و گسترش همکاری های تجاری و فنی بین وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی عراق، گروه اعزامی از کشور عراق در قالب هیأت سه نفره متشکل از رئیس دپارتمان باغبانی، مسئول روابط بین الملل و مسئول امور برنامه ریزی و تجارت وزارت کشاورزی در یک سفر دو روزه به استان آذربایجان غربی ، از ظرفیت های تولیدی در بخش باغبانی، باغات سیب و واحدهای سردخانه ای، سورت و بسته بندی شهرستان ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید نمایندگان و کارشناسان دفاتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، امور بین الملل و سازمان های تخصصی، سازمان حفظ نباتات کشور  و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی حضور داشتند.

 از شرکت رویان پژوهش آذربایجان که یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز دانش بنیان در زمینه تولید انواع گیاهان به روش کشت بافت در کشور است و همچنین از باغات سیب در روستاهای بالانج و تومتر شهرستان ارومیه توسط هیات اعزامی بازدید شد.

در ادامه هیات عراقی از ۴ واحد سردخانه، سورتینگ و بسته بندی در سطح شهرستان ارومیه که مجهز به تکنولوژی های روز هستند، بازدید کردند .

دیگر خبرها

  • بازدید از زنجیره سیب هدف هیات عراقی از سفر به آذربایجان غربی است
  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • بازدید هیات اعزامی از کشور عراق از توان تولیدی و صادراتی استان آذربایجان غربی در محصول سیب 
  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین