Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب زاهدی برای پایان بدبیاری ها و نیمکت نشینی هایش راهی یکی از دورترین کشورهای اروپایی از ایران شد و در آنجا خودش را احیا کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاید هیچ کس روزی تصور نمی کرد که یک فوتبالیست ایرانی در میان کشورهای اروپایی شناخته شده بین عموم، برای پیشرفت و رسیدن به سطح اول فوتبال اروپا و همچنین به دست آوردن پیراهن تیم ملی، راهی ایسلند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشوری که شاید خیلی از فوتبالدوستان آن را به خاطر ایدور گودیانسن، فوتبالیست چند سال قبل چلسی و بارسلونا شناختند و سپس درخشش نامتعارف آنها در یورو ۲۰۱۶ همه نگاه ها را به خودش جلب کرد و حالا به واسطه سوغاتی آنها از یورو، یعنی تشویق ایسلندی حسابی سر زبان ها افتادند. شهاب زاهدی بازیکن ۲۲ ساله ملایری اما این راه را برگزید. شهاب زاهدی برای پایان بدبیاری ها و نیمکت نشینی هایش راهی یکی از دورترین کشورهای اروپایی از ایران شد و در آنجا خودش را احیا کرد. ایسلند کشوری است با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر. بی تردید صحبت های شهاب زاهدی با ایلنا درباره این کشور و فوتبال آنها توجه شما را بیش از پیش به خودش جلب می کند.

*شهاب سلام. چرا ایسلند؟ چطور شد که بین این همه کشور سر از این کشور درآوردی؟

شهاب زاهدی گفت:

من هم خدمت شما سلام عرض می کنم. راستش را بخواهید قبل از اینکه محروم شوم و حدود ۱۸ سال داشتم از ایسلند پیشنهادی به دستم رسیده بود. آنها به جذب استعدادها و فروش آنها به ۵ یا ۶ لیگ معتبر دنیا معروف هستند اما قسمت نشد که من هم بروم. محروم شدم و سپس بعد از حدود سه سال، شرایط حضور در این کشور بازهم برایم فراهم شد و این بار درنگ نکردم و بعد از نیم فصل نسبتا خوب در ماشین سازی راهی ایسلند شدم. این انتخاب فقط و فقط به واسطه لطف خداوند در حق من بود.

*برای پیوستن به این تیم ایسلندی گویا تست داده ای؟ شرایطی مشابه به رامین رضاییان برای حضور در اوستنده…

شهاب زاهدی گفت:

مدیربرنامه هایم فیلمی از بازی ام در ماشین سازی را برای آنها ارسال کرد و پسندیدند. کمبود جا برای جذب بازیکن در لیستشان داشتند. هم من حضور داشتم و هم یک مهاجم آمریکایی که در لیگ دانمارک توپ می زد. چند جلسه تمرین کردیم و من را انتخاب کردند و رسما قرارداد امضا کردیم.

*تیمی که به آن پیوستی اسم خیلی دشواری دارد به طوری که همه نام مخفف آن یعنی “آی بی وی” را خطاب می کنند…

حقیقتا خود من هم هنوز نتوانسته ام نام کامل را به درستی متوجه شوم. اسمهای خیلی سختی دارند. فقط می دانم که حرف وی در انتهای اسم مخفف، نام شهری است که تیم من در آن حضور دارد. ما در شهر “وست مانیجر” هستیم و تنها تیم این شهر هم آی بی وی است. این جزیره در جنوبی ترین نقطه ایسلند قرار دارد و جمعیتی حدود ۵ هزار نفر دارد.

*روزی که قراردادت به ثبت رسید عکس منتشر شده از تو در کنار یک خانم بود. آن شخص، مسئول کدام بخش باشگاهتان بود؟

شهاب زاهدی گفت:

خانم سونا، مدیرعامل باشگاه ما هستند. خیلی هم با بازیکنان رابطه خوبی دارند و تاکنون با ایشان مشکلی نداشتم.

*در ایسلند قراردادها چطور است. قطعا مبلغ قراردادت باید خیلی پایین تر از ایران باشد…

نه اتفاقا. اختلاف خیلی زیادی وجود ندارد اما مساله مهم این است که آنجا هر مبلغی که توافق می شود به صورت تمام و کمال به بازیکن داده می شود و مانند ایران نیست که در آخر، بازیکن نیمی از قراردادش را هم نگیرد. در ایسلند مثل تمام کشورهای اروپایی همه چیز سر وقت و به موقع انجام می شود.

*شهاب کمی از ایسلند برایمان بگو. چیز زیادی درباره این کشور سردسیر نمی دانیم.

شهاب زاهدی گفت:

ایسلند یک کشور جزیره ای است. نزدیک ترین کشور به انگلستان به شمار می رود و جزو کشورهای منطقه اسکاندیناوی هست. نژاد آنها هم طبیعتا وایکینگ است و مثل دانمارکی ها هستند. برخلاف جمعیت کمی که دارند مساحت این سرزمین بسیار بزرگ است. آنها پناهنده یا فرد خارجی نمی پذیرند. در ایسلند امنیت به شدت و به شکل وحشتناکی وجود دارد و موج می زند. شرایط زندگی در اینجا فوق العاده است اما بسیار سردسیر است و زمستان های سختی دارد. البته فرق بزرگ ایسلند با کشوری مثل روسیه در این است که آنجا زمستان های سرد و خشکی دارد اما اینجا به گونه ای است که می توان سرمایش را تحمل کرد و آنچنان وحشتناک نیست.

*حالا از شرایط خودت در آنجا بگو. زندگی در ایسلند سخت نیست؟

چون برای اول می خواستم از ایران خارج شوم واقعا برایم سخت بود اما برخورد ایسلندی ها و مردم وست مانیجر با من فوق العاده بود. ایسلندی ها مردمان بسیار خونگرم و مهربانی هستند. هر چه از خوبی شان به شما بگویم کم گفته ام. آنها به شدت وفدار و بامحبت اند. جوری با من رفتار کردند که هیچ وقت احساس غربت نکردم. من در دوران محرومیتم که کمی از فوتبال دور بودم مشغول یادگیری زبان شدم و خدا را شکر در ایسلند هم همه انگلیسی می دانند و از نظر زبان مشکلی نداشتم و همین مساله کار را برایم راحت تر کرده بود. در دانمارک و سوئد هم شرایط به همین گونه است و آنها هم انسان های مهربانی هستند.

*مردم ایسلند شناختی از ایران داشتند؟

شهاب زاهدی گفت:

در خلال صحبت هایم گفتم که ایسلند از ایران بسیار دور است. به همین خاطر آنها شناخت چندانی از ایران ندارند. حتی خیلی از آنها فکر می کردند که ما عراقی هستیم و به همین دلیل باید به آنها توضیح می دادم که ایران یک کشور مجزا است. حالا دیگر کم کم مردم وست مانیجر به این قضیه واقف هستند و ایران را می شناسند.

*نکته جالب توجه درباره ایسلندی ها تشویقشان است که در یورو ۲۰۱۶ جهانی شد و حالا هم در ایران به شدت استفاده می شود.

در ایسلند هر تیمی تشویق خاص خود را دارد و تشویق ایسلندی که گفتید مختص تیم ملی است. آن تشویق نشات گرفته از واکینگ ها است و به آن بسیار علاقه دارند. اما تشویق های دیگری هم دارند که آنها هم زیبایی های خاص خود را دارد.

*امکانات فوتبالی در ایسلند به چه ترتیبی است. اصلا به فوتبال اهمیت کافی را می دهند؟ زمین تیم شما هم خیلی جالب است. در نزدیکی کوه با ظرفیتی نزدیک به ۲۰۰۰ هزار نفر که ویویی بی نظیر دارد…

شهاب زاهدی گفت:

در ایسلند اگر یک جا آسفالت نباشد حتما سبزه می روید. آنها خیلی آدم های اقتصادی هستند و با توجه به نیازشان هزینه می کنند. به همین دلیل هم ورزشگاه ها ظرفیت آنچنانی ندارند. روبرو زمین ما یک کوه است اما در لیگ ما به جایی رفتیم که زمین کنار دریا بود. هوای اینجا فوق العاده است. شاید باورتان نشود اما همین تیم ما دراین شهر کوچک ۷ زمین تمرین دارد. دو استخر و دو سالن بدنسازی دارد و از نظر امکاناتی در بهترین فرم ممکن قرار دارد.

*هواداران آی بی وی هم خیلی زود تو را قبول کردند و با گل هایی که زدی نزد آنها محبوب شدی…

ابتدا از همه هواداران آی بی وی تشکر می کنم. این علاقه بین من و آنها دو طرفه است. بعد از اینکه من به تیم اضافه شدم در هفته اول بازی نکردم. در دیدار بعدی ۶۰ دقیقه در زمین حضور داشتم و کار خاصی هم نکردم چرا که با شرایط فوتبال آنجا آشنا نبودم. فوتبال در ایسلند فیزیکی دنبال می شود. همان نمایش نه چندان خوب باعث شد تا ۴ هفته به من اصلا بازی نرسد اما در ۷ هفته پایانی عملکرد خیلی خوبی داشتم. در ۶ بازی انتهایی ۴ گل زدم و دو پاس گل دادم و یک پنالتی هم گرفتم. به رتبه تیم ما نگاه نکنید. فاصله ما با تیمهای بالاسری بسیار کم بود. تیم ما موفق شد در جام حذفی هم قهرمان شود و سهمیه لیگ اروپا را کسب کند که این یک موفقیت بزرگ به حساب می آید.

*حالا که لیگ ایسلند تمام شده وضعیت تو به چه ترتیبی است. می خواهی بمانی یا بروی؟

شهاب زاهدی گفت:

راستش را بخواهید فعلا که در استراحت هستم. از شرایط خودم راضی هستم و خدا را شکر چند پیشنهاد داخلی و خارجی هم به دستم رسیده است. باشگاه آی بی وی هم پیشنهاد تمدید قرار داد را داده و خودم هم تمایل دارم به واسطه شرایط خوبی که در این باشگاه دارم و مسابقات لیگ اروپا که فصل بعد به انجام می رسد در این تیم بمانم اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. ژانویه به ایسلند برمی گردم و در صورت توافق دوباره تمریناتم را با این تیم برای فصل جدید آغاز می کنم.

*دوست نداری به پرسپولیس یا فوتبال ایران برگردی؟

روزهای سختی در ایران داشتم. بعد از اتمام محرومیتم در زمان حمید درخشان خیلی خوب تمرین کردم. کم کم به بازی گرفته می شدم اما بعد از محرومیتی که به وجود آمد بازگشتم سخت شد. با این حال در زمان اقای برانکو جزو آماده ترین بازیکنان بودم و هم تیمی هایم شاهد این مساله هستند. بازی به من نمی رسید. فقط در یک مسابقه مقابل قشقایی به کار گرفته شدم. می خواستم بازی کنم اما می دانستم شرایط برای بازی فراهم نبود. کاری نمی توانستم بکنم. تصمیمی گرفتم به جایی بروم که بازی کنم. به خاطر همین راهی ماشین سازی شدم. با این حال دوست دارم دوباره روزی به پرسپولیس برگردم چرا که به این تیم و هوادارانش علاقه دارم.

*بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می کنند همیشه با نگاه ویژه کی روش روبرو بوده اند. تو فکر می کنی بتوانی به تیم ملی راه پیدا کنی؟

آرزوی هر فوتبالیستی است که بتواند پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند. تمام تلاشم را می کنم تا در ماه های باقی مانده تا جام جهانی در لیست تیم ملی حضور داشته باشم.

*صحبت پایانی…

شهاب زاهدی گفت:

یک گلایه داشتم که می خواهم از اینجا آن را اعلام کنم. نمی دانم چرا رسانه ها بین بازیکنان لژیونر و پوشش اخبار آنها فرق قائل می شوند. هیچ تبلیغی روی کار من نبود. من از خیلی از بازیکنان دیگر شاغل در لیگ های اروپایی عملکردم بهتر بود و سطح فوتبال ایسلند هم نسبت به نروژ یا سوئد کم ندارد. من عنوان بهترین بازیکن ماه را هم کسب کردم و تیممان برای فصل بعد در لیگ اروپا است. امیدوارم که نگاه ها کمی منصفانه تر باشد.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: برایمان اذیت کننده است که خیلی از بازی‌ها را در خانه از دست می‌دهیم و باید سعی کنیم با کیفیت بهتر بازی‌های داخل خانه را خوب امتیاز بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محرم نویدکیا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری پس از دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان، اظهار کرد: به نظر من بازی خیلی سنگین و خوبی بود و فشار زیادی به تیم آمد؛ تا قبل از اینکه گل بخوریم خیلی بازی خوبی انجام دادیم و سه یا چهار موقعیت خوب داشتیم هم در شرایط هم در ضربات ایستگاهی ولی گل خوردیم و تمرکزمان به هم ریخت.

وی با بیان اینکه بین دوبازی اوضاع متعادل شد و نیمه دوم را نسبتاً خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم، افزود: از دقیقه ۷۰ به بعد بچه‌ها از لحاظ جسمانی خسته بودند و ۲۰ دقیقه آخر از لحاظ فوتبالی گل گهر بهتر از ما بازی کرد.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان تصریح کرد: با همه این شرایط با وجود اینکه بازی قبل با پیکان ۱۲۰ دقیقه بازی کرده بودیم و تعداد نفرات جایگزین کمی داریم، باید از بازیکنانم تشکر کنم که تلاش کردند تا جایی که توانستند بازی را برگردانند اما متأسفانه نتوانستند.

وی ادامه داد: برایمان اذیت کننده است که خیلی از بازی‌ها را در خانه از دست می‌دهیم و باید سعی کنیم با کیفیت بهتر بازی‌های داخل خانه را خوب امتیاز بگیریم؛ وقتی تیم می‌تواند موقعیت خلق کند یعنی سعی می‌کند کارش را خوب انجام دهد ولی در ضربات آخر یکسری چیزها آموزشی نیست و خلاقیت خود بازیکنان است اما بچه‌ها تلاش خودشان را می‌کنند.

نویدکیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم حضور منتظر محمد، بیان کرد: منتظر محمد بازیکن خیلی باکیفیتی است ولی کاپیتان تیم ملی امید کشورش است و می‌توانستیم اجازه ندهیم که برود لذا دور از انصاف بود؛ باید انصاف را باید رعایت می‌کردیم که به تیم ملی کشورش کمک کند و من هم این کار را برایش انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه منتظر محمد مصدومیتی ندارد، افزود: بودن منتظر محمد مسلماً دست من را بازتر می‌کرد که شرایط بهتری برای تیم درست کنم ولی از آن‌طرف منصفانه بود به او اجازه دهم؛ الان هم ممکن است المپیک برود که اعتبارش برای باشگاه ما هم هست.

سرمربی مس رفسنجان هم‌چنین در مورد شرایط آب و هوایی و بارانی، تصریح کرد: آب و هوا و اینکه بگویم باران می‌آمد ما نبردیم، بهانه است، چون زمین خوب است و شرایط استاندارد دارد. باران نمی‌تواند بهانه‌ای برای کیفیت یا خراب شدن بازی باشد. بازی ارتباطی به باران ندارد.

وی تأکید کرد: از خودم و بازیکنانم توقعم بیشتر است؛ خیلی کار خاصی نکردیم و سعی کردیم شرایط تیم را فقط بهتر کنیم. انتظارمان بیشتر است و امیدوارم در نهایت بعد از لیگ بتوانیم ببینیم کسی که بالای سر تیم بوده است، توانسته به تیم کمک کند یا خیر.

نویدکیا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه حقوق تیم‌های پایه مس کم است یا مطالباتشان پرداخت نشده است و تریبونی در اختیار ندارند، اظهار کرد: وقتی فهمیدم رشته‌های دیگر مطالباتشان را نداده‌اند گفتم اگر قرار است شرکت مس از باشگاه حمایت کند، همه جزو باشگاه هستند و باید حق و حقوق آن‌ها هم پرداخت شود.

وی ادامه داد: من نباید اینجا بنشینم و از خودم و بازیکنانم دفاع کنم، من می‌دانم مربیان پایه با حقوق ناچیز شبانه‌روز وقت می‌گذارند که یکی از بازیکنان به بزرگسالان برسد و مایه افتخار شهرشان باشد. ان شاءالله شرکت مس همانطور که حواسشان به تیم ما هست خواهش می‌کنم از سایر تیم‌ها هم مراقبت کنند.

کد خبر 749890

دیگر خبرها

  • فردیناند: وین رونی معتقد بود از فن نیستلروی بهتر است / فیلم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم