Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
ناسا به فناوری جدیدی دست یافته که با استفاده از آن می‌تواند آب شدن یخچال‌های طبیعی در اثر گرم شدن کره زمین را پیش‌بینی کند و از این طریق به احتمال وقوع سیل پی ببرد.

به گزارش مهر، وقوع سیل به علت آب شدن یخ‌های قطبی و برخی یخچال‌های بزرگ طبیعی در دهه‌های اخیر به یک نگرانی مهم تبديل شده، ولی دانشمندان تا به حال قادر به شناسایی آن دسته از این یخچال‌ها که بیش از سایرین در معرض آب شدن می‌باشند، نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا از این پس می‌تواند این نوع یخچال‌های طبیعی را قبل از آب شدن شناسایی کند و بر همین مبنا پیش‌بینی کند کدام یک از شهرهای ساحلی در معرض سیل ناشی از چنین پدیده‌ای قرار می‌گیرند.

در قالب این روش از سیستم‌های بسیار پیچیده محاسباتی برای کنترل میزان ضخامت یخ‌ها و تغییرات حاصل شده در آنها استفاده می‌شود و نقشه‌های تهیه شده از تغییرات وضعیت یخ‌ها با هم مقایسه می‌شوند و در نهایت مشخص می‌شود که آب ناشی از ذوب شدن یخچال‌ها به کدام سو جریان می‌یابد و چه شهر یا شهرهایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

امروزه بسیاری از شهرهای مهم و بزرگ جهان به علت روند گرمایش کره زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها در معرض خطر هستند که از جمله آنها می‌توان به نیویورک و اسلو پایتخت نروژ اشاره کرد.

در همین زمینه: افزایش تلفات سیل در هند به ۵۸۳ نفر ابعاد هولناک خسارات ناشی از طوفان و سیل در آمریکا | تگزاس به زیر آب می‌رود شمار تلفات سیل در هند به ۱۲۷ نفر رسید سیل ژاپن؛ ۴۰۰ هزار نفر بی‌خانمان ۲۴ کشته و ناپدید افزایش تلفات سیل مرگبار در اروپا سیل هزاران نفر را در انگلستان آواره کرد خطر سیل پس از بحران برف در استان‌های شمالی افزایش تلفات سیل در اندونزی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، راضیه پیله وران برای فردا هفتم اردیبهشت جوی آرام و پایدار را در استان پیش بینی کرد و گفت: در این مدت دما‌های بیشینه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در روز‌های شنبه و یک شنبه نیز با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار در استان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب علاوه بر افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد تا بازه نسبتا قابل ملاحظه در برخی مناطق، بارش‌های خفیف و پراکنده قابل پیش بینی است.

به گفته کارشناس هواشناسی استان در این مدت دما‌های کمینه و بیشینه تغییر محسوسی نخواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی
  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است