Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیرجند از در حال ساخت بودن اسکان اضطراری در ۳ نقطه شهر بیرجند توسط شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون هیچ زیرساختی برای این مکان‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، موسی میرزایی ظهر امروز در شورای مدیریت بحران شهرستان بیرجند با اشاره به زلزله هفته گذشته شهرستان بیرجند اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله هفته گذشته در بیرجند تمام دستگاه‌های مدیریت بحران شهرداری بیرجند و مناطق دوگانه در حالت آماده باش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از در حال ساخت بودن اسکان اضطراری در 3 نقطه شهر بیرجند توسط شهرداری بیرجند خبر داد و افزود: در این راستا تاکنون هیچ زیرساختی برای این مکان‌ها در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان بیرجند بیان کرد: درخواست ما این است تجهیزات و زیرساخت‌های سایت‌های اضطراری برطرف شود چراکه شهرداری به تنهایی قادر به تجهیز و تکمیل این سایت‌ها نیست.

هنگام وقوع سیل توان مقابله با روان آبها را داریم

میرزایی با بیان اینکه مانورهای عملیاتی مقابله با حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران توسط شهرداری بیرجند انجام شد تصریح کرد: در بلاهای طبیعی مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود نجات مصدومین و مردم است که در این راستا باید همه دستگاه‌ها ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین مکان برای تحویل و توزیع مایحتاج مردم در زمان وقوع زلزله پایگاه‌های مساجد است خاطرنشان کرد: در هنگام وقوع زلزله و پس از آن یکی از مهمترین فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری نیز بازسازی معابر و آواربرداری منازل است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی شهرستان بیرجند یادآور شد: در طرح شناسنامه ایمنی در محلات بیرجند باید در 3 مقوله بومی‌های شهر، دانشجویان و نظامیان شناسایی انجام شود.

میرزایی با بیان اینکه در بحث سیلاب‌ها در هنگام وقوع سیل مدیریت بحران شهرداری بیرجند توان مقابله با روان آبها را دارد اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در هنگام وقوع سیل در بیرجند قنوات هستند و در این راستا باید قنواتی که در مسیر سیلاب‌ها هستند شناسایی و اقدامات لازم در زمینه مناسب سازی آن انجام شود.

وی از ساماندهی بازار بیرجند در خصوص وقوع سیل خبر داد و افزود: در این راستا اقدامات لازم انجام شده و در زمان وقوع سیل دیگر شاهد تجمع آب در این نقطه نخواهیم بود.

بیرجند سومین شهر سیل‌خیز کشور

معاون عمرانی فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر حادثه‌ای درست مدیریت نشود و به بحران تبدیل شود نیازمند آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی است گفت: زلزله خبر نمی‌دهد بنابراین باید مباحث آمادگی را در سطح کار قرار دهیم چراکه هزینه‌هایی که صرف آمادگی می‌شود به مراتب کمتر از هزینه‌هایی است که صرف ساخت و ساز می‌شود.

سیدمهدی رونقی با اشاره به اینکه زلزله، سیل و سرمازدگی و خشکسالی از جمله مواردی است که گریبان‌گیر شهرستان بیرجند است افزود: بیرجند بر روی خط زلزله قرار دارد.

وی بیرجند را سومین شهر سیل‌خیز کشور دانست و یادآور شد: وقوع سیل تاحدودی قابل پیش‌بینی است بنابراین باید پیرامون حوادث طبیعی به ویژه سیل و زلزله آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

یازمند طرح جامع مدیریت بحران هستیم

معاون عمرانی فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه شهر بیرجند بر روی خط زلزله و در مجاورت گسل‌های مختلف قرار دارد تصریح کرد: مهمترین گسل در جنوب شهر واقع در بلوار صیاد شیرازی است که زلزله اخیر نیز مربوط به همان گسل بود.

رونقی گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مسئولیت دستگاه‌ها انجام شود تا هر دستگاهی متناسب با وظایف خود به خدمات‌رسانی بپردازد.

وی اظهار داشت: نیازمند طرح جامع مدیریت بحران هستیم که در این راستا اقدامات اولیه توسط شهرداری انجام شده است اما کافی نیست.

انتهای پیام/

R41348/P1336/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

کد خبر 847469 منبع: ایسنا برچسب‌ها زلزله خبر مهم ژاپن حوادث جهان

دیگر خبرها

  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن