Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@21:12:31 GMT

10 شیوه برای رسیدن به سبک زندگی سالم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۵۷۰۲

10 شیوه برای رسیدن به سبک زندگی سالم

رکنا:برای حفظ تندرستی و سلامت جسمی و روحی باید نکاتی را در زندگی رعایت کرد.نکات روی خط سلامت را با ما همراه باشید.

فست فود‌:محققان به تازگی دریافته اند که مصرف انواع فست فودها و عدم تحرک سبب تشدید التهاب روده می‌شود.

کودکان:کلسیم از جمله مواد مغذی است که نوزاد برای رشد و سالم ماندن به آن نیاز دارد، چرا که به ساختن استخوان‌ها و دندان‌های سالم کمک می‌کند؛ چربی انرژی ساز بوده و به رشد مغز کمک می‌کند، پوست و مو را سالم نگه می‌دارد و در برابر عفونت نوزاد از او مراقبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم غذایی:یکی از بهترین مواد غذایی که می‌توانید برای وعده صبحانه انتخاب کنید، جو دوسر است، جو دوسر منبع خوبی برای فیبر محلول است که می‌تواند احساس سیری را برای مدت زمان طولانی تری در شما حفظ کرده و درد‌های گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی زیر کنترل نگه دارد.

کبدچرب:قهوه حاوی اسید کلروژنیک است، ترکیبی که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، همچنین به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. علاوه بر این، قهوه به حفظ بدن در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می‌کند.

بهترین خوراکی‌ها:ویتامین C هم می‌تواند نقشی بسیار اساسی در حفظ سلامت ریه ما در روز‌های آلوده سال داشته باشد.

میوه‌ها و سبزی‌ها: مصرف ۹-۷ وعده میوه و سبزی در روز‌های آلوده سال به تمام افراد توصیه می‌شود.

تست پاپ اسمیر:تست پاپ اسمیر (Pap smear)، آزمایش نمونه‌های سلولی برداشته شده از گردن رحم است. آزمایشی ضروری برای کشف سرطان یا عوارضی است که به سرطان تبدیل می‌شوند.

خشکی دهان:اضطراب، غم و نگرانی‌های گوناگون همیشه یار و همراه استرس هستند و یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد خشکی در دهان، استرس است. در شرایطی که روح و روان ما دچار فشار و تنش زیاد باشد بدن عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد که یکی از بارزترین آنها خشکی دهان است.

روغن شتر مرغ:روغن شتر مرغ، ماده‌ای ضد التهاب و طبیعی است که تسکین دهنده‌ درد و گرفتگی عضلات، کمک کننده در رفع کبودی و زخم‌هاست، روغن شتر مرغ از پوست در برابر باد‌های شدید و طوفانی و تابش شدید خورشید محافظت می‌کند.

کشمش: یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰,۵ گرم چربی است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی نایاب از شیوه حمل و نقل جنازه مردم در دوره قاجار

همشهری نوشت: حمل جنازه‌ها در دوره قاجار بدون تجهیزات لازم انجام می‌شد و دردسرهای فراوانی داشت. در این تصویر کمیاب ، شیوه حمل جنازه در دوره قاجار را مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • عکسی نایاب از شیوه حمل و نقل جنازه مردم در دوره قاجار
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • تصویری نایاب از شیوه حمل جنازه در دوره قاجار + عکس
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم