Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@14:47:54 GMT

ثبت ۶۷۸هزار کانال فارسی در تلگرام

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۷۴۷۴

به گزارش تسنیم ، آخرین وضعیت فعالیت کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام برمبنای رصد روزانه ای که توسط پژوهشگاه ملی فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی صورت می گیرد، حاکی از آن است که تا روز دوم آذرماه بالغ بر 678 هزار و 257 کانال فارسی در این شبکه به ثبت رسیده است.

برآورد فعالیت کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی طی 10 روز اخیر از افزایش بیش از 8 هزار کانال در بازه زمانی 23 آبان ماه تا سوم آذرماه حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که شمار کانالهای ایجاد شده در تلگرام از 670 هزار و 398 کانال در روز 23 آبان ماه، هم اکنون به 678 هزار و 257 کانال رسیده است.

این درحالی است که از این تعداد کانال، ٢٢٨ هزار و ٣٩ کانال به روزرسانی می شوند.

درهمین حال بررسی ها نشان می دهد که طی 24ساعت به طور متوسط بیش از 2 میلیون و 600 هزار مطلب در این شبکه اجتماعی منتشر می شود که بیشترین آمار مربوط به ساعت 21 شب است که بیش از 250 هزار مطلب در این ساعت منتشر شده و کمترین مطالب (10 هزار مطلب) در ساعت 3 صبح منتشر می شود.

از سوی دیگر متوسط تعداد مطلب بر کانال در یک روز 11.5 مطلب است و این به این معنی است که به طور متوسط روزانه در هر کانال حدود 11.5 مطلب منتشر می شود.

تعداد کل بازدیدهای کانالهای فارسی شبکه اجتماعی تلگرام نیز در روز دوم آذرماه ٢ میلیارد و ١٢٥ میلیون و ٧٦ هزار و ٧٩٧ بازدید برآورد می شود و این درحالی است که بیشترین بازدید طی یک روز اخیر به روز ٢٦ آبان با ٢ میلیارد و ٧٧ میلیون و ٦٥هزار بازدید اختصاص یافته است.

درهمین حال تعداد بازدید هر مطلب به طور متوسط در کانال در روز دوم آذرماه 921 بار اعلام شده است و بیشترین بازدید هر مطلب در کانال ها نیز طی 10 روز اخیر به روز 26 آبان ماه باز می گردد که هر مطلب حدود یکهزار و 218 بار بازدید داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل