Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: ترویج سبک‌های جدید مطالعه و بهره‌گیری از فضای مجازی راه تشویق افراد به مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در آئین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در هرمزگان، عنوان کرد: براساس مطالعاتی که در حوزه روانشناسی صورت پذیرفته است راه ماندگاری مطالب در ذهن افراد پس از مطالعه این است که هر مطلبی باید یک دوره تحیکم در ذهن افراد را بگذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تحقیقات دیگری که در حوزه کتابخوانی صورت پذیرفته است اواخر شب زمان مناسبی برای ماندگاری مطالب در ذهن است زیرا مطلب در این زمان دوره تحکیم خود را می‌گذراند.

رئوفی با اشاره به اهمیت خلاصه خوانی در مطالعه کتاب، بیان داشت: وقتی خلاصه فصل‌های  کتاب مطالعه می‌شود کلیتی در ذهن خواننده کتاب شکل می‌گیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به عوامل عدم رغبت افراد به مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سرعت پایین خواندن مطالب یکی از عواملی است که رغبت افراد را برای مطالعه کاهش می‌دهد که می توان با تکنیک‌های تندخوانی برای روزنامه‌ها و رمان‌ها سرعت خواندن را بالا برد ولی روش تندخوانی برای مطالب آموزشی توصیه نمی‌شود.

رئوفی عدم تمرکز در هنگام مطالعه را عامل دیگر عدم رغبت افراد به مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: شروع بسیار مناسبی در ابتدای مطالعه کتاب‌ها وجود دارد ولی به دلیل نبود تمرکز مطالعه کامل کتاب به پایان نمی‌رسد.

وی گفت: نبود حوصله کافی برای مطالعه مطالب طولانی عامل دیگر نبود رغبت در بین افراد  برای مطالعه است و این عامل به شبکه‌های اجتماعی هم سرایت  کرده است و افراد از مطالعه متن‌های طولانی در شبکه‌های اجتماعی سریع می‌گذرند و مطالعه این دست از مطالب را کنار می‌گذارنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: باید با کتاب انس گرفت تا مطالعه آن  برای افراد لذت بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیاد کتاب داشتن نشانه مطالعه نیست و حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و مرجع عالیقدرجهان اسلام تعداد کتاب‌هایش از ۲۰۰ نسخه عبور نمی‌کند، این در حالی است که ممکن است که بسیاری از ما صدها جلد کتاب در کتابخانه‌های شخصی خود داشته باشیم ولی مطالعه نمی‌کنیم.

رئوفی تصریح کرد: در عصر کنونی همان طور که سبک زندگی در حال تغییر است سبک‌های  مطالعه  نیز به نوبه خود در حال تغییر است و مردم به سمت روش‌های جدید مطالعه کتاب در شبکه‌های اجتماعی به اشکال مختلف سوق پیدا کرده‌اند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: مطالعه کتاب‌ها به صورت صوتی و دیجیتال روش‌های جدید دیگر مطالعه هستند که افراد به سمت آنها گرایش پیدا کرده‌اند که باید با استفاده از همین روش‌های جدید مطالعه با انتشار کتاب‌ها در فضای مجازی نسل جوان را به مطالعه تشویق کرد.

رئوفی به کشور های برتر با سرانه مطالعه بالا اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس رتبه بندی گاردین کشورهای برتر در حوزه مطالعه کشورهایی همچون ایسلند، فنلاند، نروژ، دانمارک، سوئیس، سوئد، آمریکا، آلمان، لتونی و هلند هستند که به ترتیب ۴۴ و ۳۹ دقیقه سرانه مطالعه مردم در این کشورهاست.

در پایان این مراسم که با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد از برترین‌های حوزه کتابخوانی و کتابداری هرمزگان با اهداء جوایزی تجلیل به‌عمل آمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن»، فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه‌نویسی عرضه شده است.

در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفت‌وگو با حسین تراب‌نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفت‌وگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال‌سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و ... .

بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علف‌های خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است؛ نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار