Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا –دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) گفت : ایران ظرفیت های خود را برای مقابله با چالش های بهداشتی در منطقه خاورمیانه اثبات کرده است.

'مونیکا الیوت' دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، خواستار نقش پر رنگ تر ایران برای ارائه کمک های علمی و اجرایی به سایر کشورها به منظور مقابله با بیماری های دام و طیور به عنوان چالشی مهم در منطقه خاورمیانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با پیدایش بیماریهای جدید و گسترش آنها از قبیل آنفلوآنزای مرغی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شرایط سلامت دام و طیور همواره پرخطر است و محدود به محیط خاصی نیست و مربوط به همه جهان است.
دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دام افزود: همه کشورها باید مراقب این شرایط باشند و در مورد سازمان دامپزشکی ایران (IVO) این اطمینان را دارم که به خوبی شرایط را کنترل می کنند و توان مقابله با چالش های مختلف را دارند.
الیوت که به منظور شرکت در سی امین کنفرانس منطقه خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام در مالزی حضور یافته بود، تصریح کرد: هدف اصلی این کنفرانس تبادلات تجربیات و دستاوردها در بین کشورهای مختلفی بود که در این نشست گردهم آمدند تا از طریق افزایش تعاملات بتوانند توانایی خود را برای مقابله با چالش های احتمالی تقویت نمایند.
دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دام با اشاره به اینکه بیماریهای دام فرامرزی هستند، گفت : از نظر موقعیت جغرافیایی ایران یک کشور مهم است که در بین آسیای دور و اروپا قرار گرفته است.
الیوت افزود که ایران هم از نظر خدمات و هم از نظر تجهیزات و قابلیت های آزمایشگاهی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد، که با ارائه اطلاعات و گزارش های مختلف می تواند امکان استفاده از این قبیل داده ها را در چندین منطقه دیگر فراهم سازد.
وی ادامه داد : ایران در زمینه کنترل بیماریهای دامی تاکنون موفق عمل کرده است و به رغم اینکه با چندین کشور هم مرز است و از طرفی نیز نقطه جغرافیایی تعامل بسیاری از کشورهای آسیای و اروپایی است، ظرفیت های خود را به اثبات رسانده است.
الیوت با اظهار تاسف از وجود بیماریهای دامی متعدد در سطح جهان تاکید کرد که حتی برای کشورهایی که در این حوزه موفق عمل کرده اند، همچنان جای توسعه و پیشرفت وجود دارد.
این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت دام همچنین بیان کرد که امنیت غذایی یکی از مباحث مهمی است که از طریق مراقبت و کاهش بیماری ها می توان آن را کنترل کرد بنابراین اگر امکان افزایش تعداد دام و طیور وجود ندارد، باید با غلبه بر بیماریهای موجود تولید را افزایش داد.
'الیوت' در پایان تصریح کرد که استفاده از داروهای مربوط به دام نیز از دیگری مواردیست که امنیت دام و طیور و در نتیجه امنیت غذایی را افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا، سی امین کمیسیون منطقه ای آسیا خاوردور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام باحضور ایران و 18 کشور در روزهای 20 تا 24 نوامبر (29 آبان تا 3 آذر) در هتل پولمن پوتراجایا کوالالامپور مالزی برگزار شد.
شبد*241**1599*9122**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا