Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی موضوع حضور زنان در ورزشگاه در عضو کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: معاونت زنان دستگاه‌ها و وزراتخانه‌‎های مختلف مرتبط با این موضوع در این کمیسیون طی جلساتی حضور یافته و نظرات کارشناسی خود را مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه زنان حاضر در این جلسه با یکدیگر متفاوت بود، ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری کلان را در کشور بر عهده دارد و نه قانونگذاری؛ البته این سیاست‌ها پس از نگارش و تدوین به رای گذاشته و سپس مصوب می‌شود، اما درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنوز سیاستگذاری مشخصی تدوین نشده و اکنون نظرات و دیدگاه کارشناسان مذکور شنیده شده تا در ادامه براساس آن نتیجه‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولادقباد اشتغال را اولویت فعلی زنان جامعه دانست و افزود: اگرچه حضور زنان در ورزشگاه‌ها اولویت نخست زنان جامعه نیست اما به دلیل آنکه این حضور مطالبه قشری از آنان‌ها است در دستور کار قرار دارد.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: برخی معتقد به ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی برای این مهم بوده و برخی دیگر معتقدند مردم با قرار گرفتن در این شرایط مسائل فرهنگی را رعایت خواهند کرد.

وی افزود: از آنجا که فرستادن زنان و دختران به ورزشگاه‌ها باید با آسوده خاطری و ضریب اطمینان کامل صورت بگیرد زنان مسئول در دستگاه‌های مختلف نسبت به این موضوع اندیشه و برای آن برنامه ارائه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتقاد به اینکه نباید اجازه داد زنان در ورزشگاه با خشونت کلامی مردان رو به رو شده و حرمت میان آن‌ها مخدوش شود، اضافه کرد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید منطبق با ارزش‌های حاکم در جامعه صورت بگیرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس