Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، یکی از روش های نوین درمان بیماری های جسمی و حتی روانی  حرارت درمانی است ،حرارت درمانی در درمان بسیاری ازبیماری هاموثر است ، کلاژن را بالا میبرد و خشکی مفاصل ،درد و اسپاسم ماهیچه ای التهاب را کاهش میدهد و جریان خون را بالا میبرد .

 

 

چند نوع حرارت درمانی وجود دارد و چگونه انجام می شوند؟

 

حرارت درمانی 2 نوع دارد :خشک و مرطوب

 

گرمای خشک به گرمای الکتریکی و سونا و گرمای مرطوب به حمام سونا گفته میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا نوع کیسه گرمایی که نیازدارید را پیداکنید معمولا گرمای مرطوب برای همه ی دردها وگرمای خشک برای دردهای عمیق ماهیچه ای مناسب است مطمئن شویدکیسه درجایی که باید قرارگرفته باشدوبهتراست درجه حرارت حدود 40 درجه و طوری باشد که پوست نسوزد .

 

کیسه را 15 تا 20 دقیقه در محل مورد نظر نگه دارید و هر2 ساعت اینکار را تکرار کنید و باحوله آنرا بپوشانید.

 

 

هشدار

 

حرارت بعضی ازبیماریها را بدتر میکند مثل عفونت و زخم تازه پس مراقب این خط قرمزها باشید.

 

 

فواید حرارت درمانی

 

حرارت درمانی جریان خون در بافتها اکسیژن و موادمغذی سلولها را تامین میکند.این نوع روش درمانی نوین جریان خون را بهبود و اسپاسم عضلانی را کاهش میدهد ودرد را درمان میکند.

 

انعطاف پذیری انعطاف حس خوب کلی به فردمیدهدحرارت درمانی کشش بافت های اطراف ستون فقرات ماهیچه ها بافت های ارتباطی را آسان میکند درنتیجه حرارت درمانی خشکی عضلات را کاهش میدهد.

 

گرام درمانی یا همان حرارت تراپی ارزان و آسان است درمقایسه باخیلی از درمانهای دیگر حرارت درمانی کم هزینه و انجام ان آسان است و میتوانید درخانه هنگامی که روی مبل دراز کشیده اید و تلوزیون تماشا میکنید انجام دهید حتی بعضی کیسه ها طوری تعبیه شده که هنگامیکه درمحل کار یا ماشین هستید بتوانید استفاده کنید.

 

 

 

درمان سریع سردرد با حرارت درمانی از نوع مرطوب

گرمای نم دار و مرطوب خیلی بهتراز گرمای خشک عمل میکند ، با این روش خونسریع به گردش می افتد و روند درمان شروع میشود اگر از این درمان استفاده کنید احساس آرامش هرلحظه درونتان بیشتر میشود.

 

 

سم زدایی بدن با حرارت درمانی

استفاده ازحرارت درمانی به طور طبیعی سموم را دفع میکند همانطور که جریان خون بالاتر میرود سموم دفع میشود .

 

 

تسریع درمان سرطان مثانه با حرارت تراپی

کارشناسان نتیجه افزایش حرارت و تأثیر آن بر پیشرفت روند درمان را در چندین نوع سرطان بررسی کرده اند سرطان مثانه یکی از سرطان هایی است که این روش درمانی نوظهور برای آن استفاده می شود.

 

 

حرارت درمانی و رفع افسردگی بدون دارو

استفاده از حرارت همچنین برای مبتلایان به افسردگی می تواند بسیار مفید و سبب کاهش علائم در آنها شود.

 

نمناک

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس

جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی صدور هشدارهای سلامتی، هزاران مدرسه در کشورهای مختلف در این منطقه مجبور به تعلیق کلاس‌های حضوری خود شدند.

از فیلیپین تا تایلند و هند تا بنگلادش، کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که ممکن است دما در روزهای آینده از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رود.

در فیلیپین، مقامات دولتی کلاس های حضوری در تمام مدارس دولتی را به دلیل گرما به مدت دو روز تعلیق کردند.

پس از اینکه دمای هوا روز شنبه در «مانیل»، پایتخت فیلیپین در این فصل از سال به رکورد ۳۸.۸ درجه سانتیگراد رسید، انتظار می‌رود هوای گرم تا اواسط ماه مه ادامه داشته باشد.

در همین حال در بنگلادش هم مدارس پنج منطقه از جمله «داکا»، پایتخت این کشور به دلیل موج گرما تعطیل باقی ماندند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اداره هواشناسی این کشور هشدار گرمای جاری را از روز یکشنبه به مدت ۷۲ ساعت تمدید کرد.

گفته می‌شود حداقل هشت نفر از جمله دو معلم مدرسه در روز یکشنبه در شش منطقه از جمله داکا جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی بنگلادش، امواج گرما به مدت ۲۹ روز تا روز دوشنبه سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داد که طولانی ترین موج گرمای ثبت شده در تاریخ این کشور از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون است.

تایلند هم تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته است. گرمازدگی امسال حداقل جان ۳۰ نفر را در تایلند گرفته است.

همچنین در کامبوج، میانمار و ویتنام هم کارشناسان هشدار دادند که دمای هوا در روزهای آینده ممکن است از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رود.

به گزارش آناتولی، دمای جهانی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و سازمان ملل اعلام کرد آسیا با سرعتی ویژه در حال گرم شدن است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • زالو درمان می‌کند؟
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان