Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهارستان- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان گفت: هفته وقف در بهارستان با بی تفاوتی مسئولین شهرستان تمام شد.

حسین دهقانی، در گفتگو با امتداد نیوز با بیان این که مسئولین نباید نگاه طلبکارانه به اداره اوقاف و امور خیریه داشته باشند، گفت: روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از کسانی که مشکل مالی دارند به اداره اوقاف جهت مساعدت مالی مراجعه می کنند بی تردید این از برکات وقف و موقوفات شهرستان است که از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود یک میلیارد مساعدت مالی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهارستان ادامه داد: اگر مساعدت در اوقاف بیشتر از کمیته امداد نباشد، کمتر هم نیست، اما متاسفانه مسئولین شهرستان هیچ زمان اشاره به این خدمات  اداره اوقاف بهارستان نمی کنند و فقط می گویند اداره اوقاف با این همه درآمد چه کاری می کند، اگر یک روز تشریف بیارند اداره متوجه خواهند شد که درآمد موقوفات بهارستان در چه راهی صرف می شود.

وی اضافه کرد: ما شرعاً موظف به اجرای نیت واقف هستیم ولاغیر، اما گاهی اوقات بعضی از مسئولین توقع دارند که در هر برنامه ای در شهرستان اداره اوقاف باید هزینه کند، باید بدانید با راه اندازی سامانه جامع موقوفات هر هزینه ای در اوقاف فقط مرتبط با نیت واقف انجام می شود و همه درآمد موقوفات در خود شهرستان هزینه می شود، عملا با این سامانه دیگر امکان هزینه های غیر مرتبط وجود ندارد.

دهقانی در بحث مدیریت بقاع متبرکه نیز تاکید کرد: هر مبلغ که بابت دفن اموات یا جمع آوری نذورات کسب شود در همان بقعه متبرکه هزینه می شود، هم اکنون از درآمد موقوفات در شهرستان بهارستان برنامه های قرآنی و فرهنگی خوبی در سطح شهرستان و بقاع متبرکه انجام می شود، به طوری که سالانه ۲۰۰۰ نفر در کلاس های قرآنی شرکت می کنند.

وی افزود: متاسفانه برنامه های فرهنگی و عمرانی اوقاف توسط مسئولین شهرستان نه دیده و نه جایی گفته می شود، متاسفانه فقط به صورت طلبکارانه به اوقاف نگاه می کنند. 

دهقانی اظهار داشت: هیچ اداره ای این حجم خدمات به مردم بهارستان ارائه نمی دهد، از مسئولین و کسانی که بلندگو در اختیار دارند انتظار می رود، از آثار وقف و برکات موقوفات به مردم بگویند و اعلام کنند که اداره اوقاف ازمحل موقوفات چه خدمات ارزشمندی در منطقه انجام می دهد.

وی گفت: متاسفانه هفته وقت امسال هم با بی تفاوتی مسئولین شهرستان بهارستان تمام شد.
 

true برچسب ها : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تجمع رهروان زینبی(س) فیروزکوه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان

ایسنا/تهران فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهارستان از شناسایی و دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید عسکری نیا در این خصوص اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان در راستای برنامه‌های مقابله‌ای خود با خرده‌فروشان مواد مخدر با انجام اقدامات هوشمندانه موفق به شناسایی ۹ نفر از خرده فروشان مواد افیونی در این شهرستان شدند.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل سکونت این افراد اعزام و طی عملیاتی ضربتی، آنها را دستگیر کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل دادند.

سرهنگ عسکری نیا در پایان خاطر نشان کرد: عزم پلیس برای مقابله با سوداگران مرگ و دستگیری توزیع کنندگان مواد افیونی جدی است. از شهروندان انتظار داریم که اخبار و اطلاعات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم