Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن استقبال از اقدام ادعایی عربستان در بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا، مدعی شد ایران از بحران انسانی موجود در یمن برای «پیشبرد بلندپروازی‌های خود در منطقه» سوءاستفاده می‌کند. 

کاخ سفید در این بیانیه اشاره‌ای به هشدارهای نهادهای بین‌المللی درباره نقش دولت آمریکا و متحدش عربستان سعودی در ایجاد بحران انسانی در کشور یمن نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و متحدان عربی‌اش از بیش از دو سال پیش بخش‌های زیادی از یمن را تحت محاصره قرار داده است. 

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «ایالات متحده از اعلانیه عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری عربستان در بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا جهت ورود اضطراری کمکی‌های انسانی برای مردم یمن استقبال می‌کند.»

 کاخ سفید در این بیانیه بار دیگر بر حمایت‌های خود از عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز به یمن تأکید کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما کماکان به حمایت از عربستان سعودی و تمامی شریکانمان در خلیج [فارس] در برابر ستیزه‌جویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی، متعهد هستیم.»

این بیانیه با تکرار اتهامات تأییدنشده می‌افزاید: «شورشی‌های حوثی با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سامانه‌های موشکی بی‌ثبات‌کننده برای حمله به عربستان سعودی استفاده کرده‌اند- این سامانه‌ها قبل از آغاز درگیری‌ها در یمن موجود نبوده‌اند.»

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: «جامعه بین‌المللی بایستی گام‌های لازم را برای پاسخگو کردن ایران بابت نقض مکرر قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ و سواستفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بحران انسانی در یمن برای پیشبرد بلندپروازی‌های منطقه‌ای خود، پاسخگو کند.» 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه