Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زلزله استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد دچار خسارت شدند. آفتاب‌‌نیوز : عباس آخوندی در شورای مدیریت بحران شهرستان ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله 30 هزار و 500 واحد دچار خسارت شده است اظهار داشت: در کنار تمام ناملایمات و سختی‌های موجود صحنه‌هایی قابل توجهی از جمله همبستگی ملی مشاهده شده و این زلزله یکبار دیگر نشان داد ملت ایران تا چه حد همبستگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخوندی با بیان اینکه تمام اصناف و گروه‌ها در همان لحظات اولیه حضور فعالی در منطقه پیدا کردند افزود: این منطقه بسیار مهم است و مردم آن نیز در زمان جنگ با وجود لطمه‌های بسیار تاب‌آوری بسیاری داشتند و انواع رنج‌های مختلف را در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور دیده‌اند و بنابراین همه باید در خدمت این مردم باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در این زمینه تجربه طولانی دارد که یکی از آن‌ها آسیب 220 هزار واحد مسکونی در زلزله بم است گفت: اطمینان داریم بنیاد مسکن در مدت کمتر از یکسال بخش اعظم از کار یا تمام آن را به اتمام می‌رساند و البته نظر ما این است که همچنان محور اصلی بازسازی خود مردم هستند.
آخوندی با بیان اینکه هنگامی که بنیاد مسکن اعلام می‌کند بخش اعظم ارزیابی‌ها را انجام داده است نشان‌دهنده تسلط در کار است افزود: در چند روز آینده ارزیابی تمام واحد‌های خسارت‌دیده به اتمام می‌رسد و تصویر روشنی از خسارت‌ها نمایان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای اسکان موقت روستاها ‌‌‌‌سه میلیون تومان و پنج میلیون تومان نیز برای کمک به اسکان دائم در نظر گرفته شده است عنوان کرد: تسهیلاتی نیز بسته به میزان تخریب نیز در گرفته شده است.
آخوندی با بیان اینکه در حوزه اسکان موقت امتیاز را در اختیار خود مردم قرار داده‌ایم که سه میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد گفت:  مردم می‌توانند با ابتکار خود برای اسکان موقت تصمیم بگیرند و راه‌حل دیگر قرارداد بنیاد مسکن با سپاه است که بتوانند به جای دریافت این رقم از تسهیلات کانکس استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در زلزله‌های قبلی مردم از این پول برای بازسازی خانه‌های دائمی خود استفاده می‌کردند گفت: بنیاد مسکن هشت استان در منطقه ستاد معین را تشکیل داده‌اند و بیش از 400 دستگاه را وارد منطقه کرده‌اند و تمام منطقه بین استانهای مختلف توزیع شده است و امید داریم کار آواربرداری در کوتاهترین زمان به اتمام برسد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از روز شنبه آماده پرداخت هزینه اسکان موقت و معرفی به بانک است عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر منطقه نظارت دائم دارند و آنچه که دولت و نیروهای مسلح و مردم در توان دارند به طور کامل در خدمت مردم منطقه هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با بیان اینکه فاجعه زلزله در این منطقه حادثه بسیار بزرگی بود عنوان کرد: زلزله 7.3 ریشتری آسان نیست و شعاع آن به اصفهان نیز رسیده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبش، به عنوان هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، امروز(هشتم اردیبهشت) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، اظهار کرد: افزایش حوادث کوهستان ناشی از  گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را نیز از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیرهای پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استانها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گاها در برخی از استانها در مسیرهای کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند.  

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگردهایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک  آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به  قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال نیز اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب نیز امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم