Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:08:13 GMT

واکنش‌های جهانی به انفجار خونین مسجد مصر

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۹۸۴۸

واکنش‌های جهانی به انفجار خونین مسجد مصر

مقامات و سازمان‌های بین‌المللی مختلف به حمله تروریستی خونین به مسجدی در العریش در شمال مصر واکنش نشان دادند و این حمله تروریستی خونین را به شدت محکوم کردند.

ایران آنلاین / احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی مصر را که به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد و جان باختن صد‌ها غیر نظامی مصری بر اثر این حمله تروریستی را به دولت، مردم مصر و خانواده قربانیان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در سینای شمالی مصر را محکوم کرد. یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل این سازمان، در این بیانیه تاکید کرد، عاملان چنین حملات تروریستی و وحشیانه بر ضد نمازگزاران بی‌گناه در واقع دشمنان اسلام، مصر و مردم آن هستند.

اتحادیه اروپا روز جمعه حمله تروریستی به مسجدی در مصر را که به کشته شدن ۲۳۵ نفر منجر شد، محکوم کرد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ‌کس به علت دین خود نباید کشته شود، هیچ مکان مقدسی نباید با خشونت و تروریسم بی‌حرمت شود. پیروان همه دین‌ها در مبارزه با تروریسم خشن متحد هستند».

قطر نیز این حمله را که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه قطر جمعه شب در بیانیه‌ای بر موضع ثابت دولت این کشور در رد خشونت با هر شکل و نوع آن و با هر انگیزه و عللی که صورت می‌گیرد، تاکید کرد.

پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان، به مصر در خصوص حمله تروریستی مرگبار به مسجدی در شبه جزیره سینا تسلیت گفت. دفتر ریاست جمهوری یونان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «مایکل دیامسیس سفیر یونان در مصر مراتب تسلیت و همبستگی پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان، را به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، ابلاغ کرد. رئیس جمهور یونان همچنین به خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت گفت و بهبود سریع زخمی‌ها را آرزو کرد».

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز جمعه حمله به یک مسجد در شمال سینای مصر را «با شدیدترین لحن» محکوم کرد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من تسلیت فرانسه را به خانواده‌های قربانیان این حمله و مقامات و مردم مصر ابلاغ می‌کنم».

محمو د عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مصر حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی مصر را که به کشته و زخمی شدن صد‌ها تن منجر شد، محکوم کرد. دفتر ریاست تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای اعلام کرد محمود عباس جمعه شب در گفتگوی تلفنی با سیسی حمله تروریستی و اقدام وحشیانه و جنایتکارانه در سینای شمالی را محکوم و بر حمایت کامل خود، مردم و تشیکلات خودگردان از دولت و مردم مصر تاکید کرد.

ریاست جمهوری تونس اعلام کرد حمله‌ای مرگبار به مسجدی در سینای شمالی مصر را که به کشته شدن دست‌کم ۲۳۵ نفر منجر شد، به شدت محکوم می‌کند. دفتر ریاست جمهوری تونس اعلام کرد باجی قائد سبسی، رئیس جمهور این کشور، عصر جمعه پیامی را به همتای مصری خود ارسال کرد.

پاکستان شامگاه جمعه حمله‌ای تروریستی در مصر را به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: «دولت و مردم پاکستان حمله تروریستی علیه نمازگزاران بی‌گناه در مسجدی در منطقه سینای شمالی مصر را که به کشته شدن ۲۳۵ نفر و زخمی شدن ۱۰۹ نفر منجر شد، به شدت محکوم می‌کنند».

امارات متحده عربی حمله تروریستی به مسجدی در سینای شمالی مصر را به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات عربی متحده در ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات عربی متحده این جنایت تروریستی را که مغایر با همه اصول و ارزش‌های انسانی و آموزه‌های شریعت اسلامی است، به شدت محکوم می‌کند».

بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، حمله تروریستی به مسجدی در استان سینای شمالی در مصر را که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، محکوم کرد. او جمعه شب به مناسبت روز معلم در ترکیه در جمع شماری از معلمان در استانبول گفت: ترکیه این اقدام تروریستی و وحشیانه را محکوم و با مردم دوست و برادر مصر و خانواده‌های قربانیان این حمله ابراز همدردی می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز حمله تروریستی در العریش مصر را به شدت محکوم کرد. ابراهیم کالین با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف عمیق از حمله تروریستی به مسجدی در شهر العریش مصر که موجب جان باختن و یا زخمی شدن صد‌ها نمازگزار شد، این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد. / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد