Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی توانسته مقدار کمک‌های مردمی را نسبت به گذشته بیشتر کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان اظهار کرد: بحث مدیریت بحران در کشورمان هنوز نهادینه نشده است و بعد از چندین سال می‌خواهیم قانون جامع مدیریت بحران را در صحن علنی مجلس ببریم و آن را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان می‌دهد که هنوز در مرحله اول کارمان مشکل داریم و نتوانسته‌ایم یک مدیریت واحد که از آن حمایت شود را به وجود بیاوریم.

وی با بیا اینکه منابع مالی بحث مدیریت بحران هنوز مشخص نیست، افزود: بر فرض اگر بودجه مدیریت بحران مشخص هم باشد یک بروکراسی سخت و اداری دارد که تا تخصیص داده شود زمانِ امداد رسانی از ما گرفته می‌شود. با توجه به شرایطی که وجود دارد ایجاب می‌کند که یک مدیریت بحران قوی و کارساز در کشور داشته باشیم که مجلس در این خصوص برنامه دارد و احتمالا فردا لایحه مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تصریح کرد: در قانون جامع مدیریت بحران باید در خصوص کمک‌های مردمی و ساماندهی این کمک‌ها بندهایی گنجانده شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود. احتمال دارد بسیاری از افراد از این حوادث سوء استفاده کنند و با دادن شماره حساب و مراجعه به خانه‌ها این کمک‌ها را دریافت کنند، اما این کمک‌ها به دست صاحبان اصلی‌اش نرسد.

سلیمی گفت: امیدواریم که همه این موارد مدیریت و کارشناسی شود. فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی که وجود دارد توانسته مقداری کمک‌های مردمی را نسبت به گذشته بیشتر کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در همین خصوص افزود: همین کانال‌های اجتماعی و فضای مجازی سبب شده است تا کمک‌های مردمی پررنگ‌تر شود. بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان و افراد مطرح توانستند از طریق همین فضای مجازی کمک‌های زیادی را برای مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم برای درازمدت فکری کنیم تا این نابسامانی‌ها را شاهد نباشیم باید کمک‌های مردمی را مدیریت کنیم تا منسجم و هدفمند به آسیب دیدگان برسد. پس باید این کمک‌ها مدیریت شود و در قانون جامع مدیریت بحران این موارد در نظر گرفته شود تا از بروز مشکل و ناهماهنگی جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود