Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@08:50:51 GMT

از سفر نترسید

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۱۰۰۷

از سفر نترسید

پردیس سینمایی ملت طی دو روز گذشته میزبان کسانی بود که دیوانه سفرند. سفر جزئی از زندگی آنها نیست بلکه تمام زندگی آنهاست. به قول رضا پاکروان ماجرا جوی ایرانی و رکورد دار گینس در حوزه سفر، آنها ۷۰ جور سفر دارند، گاهی تمام مسیر را شنا می‌کنند، گاهی همه راه را رکاب می‌زنند. وقت‌هایی هم هست که کشورهای زیادی را پیاده گز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا کشوری

ایران آنلاین / پردیس سینمایی ملت طی دو روز گذشته میزبان کسانی بود که دیوانه سفرند. سفر جزئی از زندگی آنها نیست بلکه تمام زندگی آنهاست. به قول رضا پاکروان ماجرا جوی ایرانی و رکورد دار گینس در حوزه سفر، آنها ۷۰ جور سفر دارند، گاهی تمام مسیر را شنا می‌کنند، گاهی همه راه را رکاب می‌زنند. وقت‌هایی هم هست که کشورهای زیادی را پیاده گز می‌کنند. عشاق سفر، در ارزان‌سازی سفر رکورد می‌زنند. در نهایت به سفرهایی می‌روند که پول درمی‌آورند. نخستین برنامه «تهران تراول شو» فرصتی دو روزه بود تا این عشاق سینه چاک، علاقه‌مندان سفر جرأت و شهامت تزریق کنند.

آنها هر کدامشان راه و روش خودشان را برای سفر دارند. به گزارش «ایران»، ژاله پیروز بخت زنی ماجرا جو است که مد، معماری و سفر را تلفیق کرده است. او تجربه‌های زیادی دارد تا به زنان بگوید چطور امن سفر کنند. مهم‌ترین کلید او برای یک سفرایمن آشنا شدن با دیگران است. او به تنهایی امریکای جنوبی و مرکزی را رفته. همراه یک تیم از کشور فرانسه تمام دنیا را رکاب زده. وقتی با همسرش از قرقیزستان به ایران می‌آید نام فرزندش را رضا می‌گذارد.
لوکا دیگر ماجراجوی «تهران تراول شو» گروه‌های زیادی را به کویر لوت برده. او متخصص احیاست. آسیا، اروپا و امریکای مرکزی را گشته. از نیویورک تا پاناما را رانندگی کرده. لوکا به شما راه و روش سلامت ماندن در سفر را می‌گوید، بویژه درباره مالاریا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به شما خواهد گفت با مشکلات شکمی زمانی که به هندوستان می‌روید چه کار کنید. سبک سفر کردن را به تازه کارها یاد می‌دهد.
به گفته رضا پاکروان نخستین نکته در سفر داشتن پول یا وقت نیست، نخستین گام مشخص کردن روز سفر است: «بعد به همه بگو که می‌خواهی سفر بروی. همه از خانواده گرفته تا دوستان و همکاران. جوری دیگران را خبردار کنید که سفر رفتن برایتان حیثیتی شود.»
سؤالی که ذهن توریست‌های مبتدی را به خود مشغول می‌کند هزینه سفر است. پاکروان می‌گوید: در ابتدا دو مسأله به ذهن می‌رسد یا پولدار باشیم یا پول پس‌انداز کنیم. درآمد زیاد مستلزم کار زیاد است. بنابراین وقت برای سفر نداریم. حال باید چه کار کنیم. «امروزه شرکت‌هایی وجود دارد که به دیگران پول می‌دهند تا سفر بروند و برای آنها تبلیغ کنند. کارهای داوطلبی هم فرصتی برای سفر ارزان است.» توریست‌های حرفه‌ای مثل پاکروان حالا از سفر خود درآمد‌زایی می‌کنند. بک پکینگ (با کوله سفر رفتن) روش دیگری است برای سفر کردن. حساب و کتاب‌های پاکروان می‌گوید با این روش و با هزینه هر روز 10دلار می‌توان به هند سفر کرد. با همین هزینه می‌توان در تانزانیا کمپینگ کرد. او تأکید می‌کند به آخرین چیزی که در سفر باید فکر کرد، پول است.
او با ۳۰۰ دلار یک ماه در اروپا زندگی کرده، با ۶۰۰ دلار سه هفته نپال را دوچرخه زده است «۴۰۰ دلار پول بلیت هواپیما شد و ۲۰۰ دلار هزینه سه هفته رکاب زدن در نپال.» برای «ارشاد»، توریست جوان ایرانی ۱۶روز سفر به ترکیه و گرجستان ۱۵۰ دلار هزینه برد. پاکروان اعتقاد دارد که برای سفر باید ریسک پذیر بود. او در پاسخ به کسانی که ویزا گرفتن را بهانه‌ای برای سفر نرفتن می‌دانند ۳۸ کشور دنیا را فهرست می‌کند که لب مرز به ایرانی‌ها ویزا می‌دهند.
آیا ازدواج و تشکیل خانواده مانعی برای سفر است؟ پاکروان یک خانواده سه نفره را شاهد می‌گیرد تا نشان دهد خانواده جلوی سفر را نمی‌گیرد. این خانواده جوان از روزی که دخترشان به دنیا آمده، ۵۰ بار سفر رفته‌اند. نخستین سفرکودک آنها در ۲۵ روزگی اتفاق افتاد،  تازه‌ترین سفر در 5/3سالگی.
پاکروان زبان بدن را کاربردی‌تر از هر زبانی در سفر می‌داند و لبخند را کلید هر قفلی.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم/ مکانی که ما برای ساخت مسجد در پارک قیطریه در نظر گرفتیم درختی ندارد و مانند تمامی پارک‌های تهران در پارک قیطریه هم مسجد ساخته می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • فیلم/ سنگ‌ِتمام هواداران سلتیک انگلیس برای فلسطین
  • زنگ خطر سقط جنین در جامعه
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • صداقت: این جدول از نظر نساجی اشتباه است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • کار تن‌هاخ در یونایتد با اخراج رونالدو تمام شد!
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • عکس| داوود کیم به قولش عمل کرد/ خواننده کره‌ای تمام پولش را خرج مسجد کرد
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم