Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: معلم هنرمند در درجه اول معلمی متفکر و فکور است زیرا هنرمند در فرآیند خلق اثر هنری نمی تواند به صورت کلیشه ای و تجویزی عمل کند بلکه به صورت موقعیتی و فکورانه عمل می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مهر محمدی طی صحبت هایی با عنوان «تعلیم و تربیت با الهام از هنر» در اولین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی اظهار کرد: تربیت معلم باید تحقیق محور باشد و این پژواک نیاز ایرانی هاست، این درحالی است که  دانشگاههای تربیت معلم ما از ۱۹ به ۶ موسسه تقلیل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به تعلیم و تربیت با الهام از هنر گفت: این موضوع برای من صحنه و منبع انگیزه است که می تواند منبع تحول باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه معلمان ما باید از عالم هنر برای آموزش الهام گیرند افزود: در این صورت این معلم از ابر شایستگی های محوری و اساسی با نام قدرت تامل در موقعیت های آموزشی برخوردار است.
مهر محمدی اضافه کرد: معلم هنرمند در درجه اول معلمی متفکر و فکور است زیرا هنرمند در فرآیند خلق اثر هنری نمی تواند به صورت کلیشه ای و تجویزی عمل کند بلکه به صورت موقعیتی و فکورانه عمل می کند.
وی اضافه کرد: معلمی که در قامت یک هنرمند خود را در کلاس درس حاضر می کند با سبک های هنری خود را وفق می دهد زیرا ریسک کرده تا خود را از کلیشه های آموزشی رها کند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: چنین معلمی باید راه حل های هوشمندانه ای را برای آموزش های خود در نظر بگیرد اما این به این معنی نیست که منابع علمی در چنین روشی از بین برود.
مهر محمدی بیان کرد: موقعیت های کلاسی و دانش آموزی مختلفی در جامعه وجود دارد از این رو باید معلم خود را با روش های مختلفی وفق دهد تا بهترین آموزش به دانش آموزان داده شود.
وی تصریح کرد: معلم هنرمند شکل جمعی را در نظر می گیرد و یک هم افزایی در این میان بین تمامی معلمان حاصل می شود و اگر چنین عمل نشود معلمان مانند سایر افرادی که در سایر حرف هستند و اعتبار اجتماعی شان را از دست داده اند، وجهه اجتماعی و اعتباری خود را در جوامع از دست خواهند داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: معلم نباید صرفا در کلاس های آمورشی حاضر شود تا اطلاعات صرف را دریافت کند بلکه باید به مرحه اجرا وارد شود و توان اجرایی خود را افزایش دهد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)

رئیس جمهور در مراسم گرامی داشت روز معلم:نگاه رهبر فرزانه انقلاب به مسئله تربیت بسیار محوری است که در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود و باید این موضوع به دست توانای معلمان پیگیری شود. تلاش خواهد شد تا هیچ مدرسه‌ای خالی از مشاور و مربی نشود.

در تبلیغاتی که در باره رتبه‌بندی معلمان انجام شد، بیشتر موضوع معیشی معلمان مورد توجه قرار گرفت در صورتی که هدف رتبه‌بندی معلمان، افزایش شان و منزلت معلم، علم افزایی و کارایی بیشتر معلم است.

موضوع معیشتی در رتبه‌بندی معلمان جایگاه حداقلی دارد و هدف رتبه‌بندی این است فکر معلم از موضوع معیشت راحت شده و جایگاه و شان معلم برای تعلیم و تربیت حفظ شود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم) روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است