Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@00:16:06 GMT

اثبات تاثیر مثبت ورزش بر تقویت حافظه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۱۴۶۶

اگر برای ورزش کردن نیاز به یک دلیل محکم و قانع کننده دارید، بد نیست بدانید که دانشمندان تاثیر مثبت ورزش بر افزایش حافظه را به اثبات رسانده اند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از نیواطلس، بررسی های محققان دانشگاه مک مستر در کانادا نشان می دهد تمرینات مستمر ورزشی نه تنها موجب افزایش حافظه در جوانان می شود، بلکه حافظه افراد مسن و کهنسال را نیز بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تحقیق در مورد این موضوع ۹۵ آزمایش ورزشی مختلف در طول شش هفته بر روی سه گروه مختلف از افراد انجام شده است.

یکی از این گروه ها تمرینات ورزشی گسترده ای را به طور روزانه انجام دادند، گروه دیگر در کنار تمرینات ورزشی، تمریناتی برای بررسی توانایی های شناختی خود صورت دادند و گروه سوم هیچ یک از این کارها را انجام ندادند.

پس از انجام برخی آزمایش ها بر روی هر سه گروه در روزهای بعد مشخص شد عملکرد حافظه اعضای گروه های اول و دوم ارتقا یافته، اما این اتفاق در مورد اعضای گروه سوم رخ نداده است.

بر همین اساس افرادی که تمرینات ورزشی بیشتری را انجام داده بودند، شاهد افزایش بیشتر فعالیت مغز و ارتقای بالاتر حافظه خود بودند. علت این امر افزایش نوعی پروتئین در مغز موسوم به BDNF است که باعث رشد بهتر سلول های مغزی می شود.

در حال حاضر آزمایش های مشابهی بر روی افراد مسن در حال انجام است تا نتایج انجام تمرینات ورزشی بر روی کارآیی حافظه آنها هم به طور دقیق مشخص شود.

true برچسب ها : حافظه مغز انسان ورزش true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته یحیی گل‌محمدی همراه یکی از مسئولان باشگاه تراکتور برای پیگیری حل برخی از  امور اداری خود اقداماتی را انجام داد.

در عین حال مدیرعامل و معاون اجرایی باشگاه تراکتور نیز وظایف خود را در این زمینه انجام دادند و اقدامات مثبتی هم برای حل مشکل سرمربی سابق پرسپولیس برداشته شد.

اگرچه هنوز یحیی اجازه امضای قرارداد را به دست نیاورده اما پالس‌های مثبتی در این زمینه وجود دارد و باشگاه تراکتور نسبت به حل سریعتر این مسائل امیدوار شده است.

تراکتور همچنین به نوعی اطمینان یافته که مشکل گل‌محمدی حل خواهد شد و به همین دلیل مسئولیت فنی را به دستیاران مورد اعتماد او سپرده است.

البته زمان طی مراحل اداری هنوز مشخص نیست و باتوجه به انجام امور از سوی یحیی گل‌محمدی و باشگاه تراکتور، حالا همه چیز به تصمیم نهایی در این خصوص واگذار شده که منوط به تشکیل یک جلسه است.

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • زلزله در دورتموند: ضربه غیرمنتظره از واتسکه