Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 6 درصد دانش‌آموزان استان پس از دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.

دکتر خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان 97.78 درصد، متوسطه اول 91.82 درصد و متوسطه دوم 77.55درصد است.

وی ادامه داد: این در حالیست که 6 درصد دانش‌آموزان لرستانی پس از به پایان رساندن دوره ابتدایی ترک تحصیل می‌کند و 14 درصد نیز پس از اخذ مدرک دوره متوسطه اول ترک تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریکوند، علت این موضوع را پراکندگی مناطق جغرافیایی، صعب‌العبور بودن مناطق و روستایی بودن مدارس عنوان کرد و افزود: برای حل این مهم به دنبال افزایش مدارس شبانه‌روزی و طرح مینی‌بوس‌رانی هستیم به این معنا که دانش‌آموزان روستاهای هم‌جوار به روستای مرکزی برای تحصیل بیایند.

دریکوند در مورد آخرین وضعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان گفت: یکی از دلایل بیکاری افراد عدم مهارت آنهاست و در این راستا گسترش و توسعه هنرستان‌ها مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 6 درصد دانش‌آموزان استان جذب هنرستان‌ها شدند و نسبت به میانگین کشوری پایین هستیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری