Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - «استفان دی میستورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه که در مسکو بسر می برد در چارچوب برنامه سفر خود با وزیر دفاع روسیه دیدار و با وی در خصوص اوضاع جاری سیاسی و نظامی سوریه و مسائل این کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دیدار دی میستورا با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه پس از دیدار وی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور انجام گرفت که نتایج نشست اخیر آستانه و اجلاس سه جانبه سوچی و اوضاع سوریه محور آن را تشکیل می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع روسیه در دیدار با دی میستورا گفت: حل و فصل اوضاع انسانی سوریه در وهله اول نیاز به بازسازی زیرساخت های حیاتی این کشور دارد.
خبرگزاری ایتارتاس نوشت: شایگو به دی میستورا پیشنهاد کرد که در باره روند سازش معارضان سوری و دولت این کشور گفت و گو کند.
وزیر دفاع روسیه گفت: امیدوارم در دیدار امروز در باره طیف وسیعی از مسائل سوریه ازجمله برنامه بازسازی این کشور، ارسال کمک های انسانی و توزیع بین مردم سوریه و بازسازی زیرساخت ها و مراکز حیاتی آن گفت وگو کنیم.
ارتشبد شایگو همچنین به سفر اخیر دی میستورا به ریاض و تلاش هایی که برای اتحاد گروه معارضان سوری مقیم ریاض به منظور شرکت آنها در مذاکرات سوری اشاره و اظهار کرد: روسیه از تلاش های سازمان ملل برای حل و فصل مسائل سوریه حمایت می کند.
وزیر دفاع روسیه با اشاره به آزادسازی 98 درصد اراضی سوریه از اشغال تروریست ها به مساعد بودن شرایط برای حل و فصل سیاسی مسائل این کشور اشاره و اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده که در مورد گام های بعدی حل و فصل اوضاع سوریه سخن گفت.
ایتارتاس در گزارش خود سپس به نقل از آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه نوشت: در دیدار دی میستورا و شایگو مسائل مربوط به کنگره گفت و گوهای ملی سوریه نیز مطرح شد.
کنگره گفت وگوهای ملی سوریه قرار است اوایل ماه دسامبر در شهر سوچی روسیه برگزار شود.
استفان دی میستورا روز گذشته نیز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و نتایج نشست سه جانبه سوچی و مذاکرات آستانه محور گفت وگوهای دو طرف را تشکیل می داد.
لاوروف در آن دیدار با تاکید بر لزوم و اهمیت اجرای مفاد قطنامه 2254 شورای امنیت در باره سوریه برای حل و فصل بحران سوریه خاطرنشان کرد که تمام تلاش هایی که روسیه در ماههای اخیر و حتی دو سال گذشته در دیدارهای با بازیگران خارجی ازجمله سازمان ملل انجام داده، بر این امر مهم (اجرای قطعنامه) متمرکز و هدف گیری شده است.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف خطاب به دی میستورا نوشت: از دبیر کل سازمان ملل و شخص شما بخاطر حمایت از روند مذاکرات آستانه که برای خروج از وضعیت بن بستی به وجود آمده پس از خودداری دولت اوباما از اجرای تعهدات خود برای جداسازی معارضان و تروریست ها در سوریه آغاز شد، قدردانی می کنیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: مشارکت ایران، روسیه و ترکیه امکان برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به وجود آورد که تاثیر مساعد واقعی بر اوضاع این کشور داشت.
وی افزود: این اقدامات امکان داد برای نخستین بار از آغاز مناقشه در سوریه، در آستانه هیات های دولت سوریه و معارضان مسلح پشت میز مذاکره با یکدیگر بنشینند.
لاوروف سپس به تلاش های صورت گرفته برای فراهم آوردن مقدمات مذاکرات طرف های سوری در ژنو تحت نظارت سازمان ملل ازجمله کمک به اتحاد گروه های معارض برای تشکیل هیات واحد شرکت کننده در این مذاکرات اشاره کرد.
وی همچنین توجه به اصول مورد تاکید سازمان ملل برای حل مسائل سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: این اصول در رایزنی ها با طرف های ایرانی، روسی و ترکیه ای مورد توجه قرار گرفت و در بیانیه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوچی نیز لحاظ شد که به عنوان سند سازمان ملل منتشر شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: بر این باوریم کنگره گفت وگوهای ملی سوریه و نه گفت وگوهای توام با شرط ها و خواسته های یکی از جناح های معارضان سوری می تواند مرحله مهمی در مذاکرات سوری واقعی باشد.
وی افزود: روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوچی از ایده برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه حمایت کردند.
اروپام*391** 1346 ** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم