Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نخستین کنگره ملی روانشناسی ترافیک با اشاره به تاثیر مشکلات روانشناختی افراد در بروز تصادفات رانندگی، گفت: کاهش آستانه تحمل و اضطراب رانندگان آمار تصادفات رانندگی را چندین برابر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین پورشهریار در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی روانشناسی اظهار کرد: این کنگره با هدف کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن ۲۱ و ۲۲ آذر در مرکز همایش‌های بین المللی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عوامل متعددی در بروز تصادفات نقش دارد که خودرو، وضعیت جاده‌ای و عوامل انسانی از عمده علل مؤثر در بروز تصادفات به شمار می‌رود. بنابراین برای پیشگیری از تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن باید به این سه مسئله توجه جدی داشت.

عضو هیات علمی روانشناسی کاربردی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: عامل انسانی یک عامل پیچیده در پیشگیری از تصادفات به شمار می‌رود و مجموعه‌ای از متغیرها را شامل می‌شود لذا بررسی آن نسبت به عامل خودرو و وضعیت جاده‌ای پیچیده‌تر است.

رئیس نخستین کنگره ملی روانشناسی ترافیک با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته آمار تصادفات بسیار کاهش یافته‌ است، گفت: این آمار از ۲۷ هزار کشته به دلیل تصادفات به حدود ۱۶ هزار رسیده است و این در حالی بوده که آمار خودرو و میزان تردد در جاده‌ها افزایش داشته است.

پورشهریار بیان کرد: نرخ رشد تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن کاهش یافته است ولی با این وجود اگر بخواهیم شاهد کاهش بیشتری در این راستا باشیم باید به عامل انسانی در بروز و پیشگیری از تصادفات توجه بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: توجه به عامل انسانی شامل مسائل مختلفی همچون فرهنگ سازی و توجه به روانشناختی فردی و اجتماعی است و بنابر ضرورت توجه به این مساله نسبت به برگزاری کنگره ملی روانشناسی ترافیک اقدام شده است.

رئیس نخستین کنگره ملی روانشناسی ترافیک گفت: سلامت روان یعنی عدم حضور نشانه‌های روانی در فرد و کاهش توجه و تمرکز همچنین کاهش آستانه تحمل از جمله نشانه‌هایی است که موید به خطرافتادن سلامت روان است.

پورشهریار عنوان کرد: کاهش آستانه تحمل نشانه‌ای از اختلال روان است و در رفتار رانندگی افراد بسیار تاثیر گذار محسوب می‌شود. همچنین افراد مضطرب رانندگی تهاجمی دارند و این موضوع تصادفات رانندگی را چندین برابر می‌کند و این مشکل در رانندگان جوان بیشتر نمودار است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به مشکلات روانشناختی رانندگان شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگی و تلفات و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان