Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تأثیر کاهش اضافه وزن و عدم مصرف غذاهای چرب و محرک در درمان رفلاکس، گفت: علائمی همچون گیر کردن لقمه در مری و استفراغ خونی همراه با رفلاکس می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،همایون زجاجی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در هفدهمین کنگره گوارش و کبد ایران در ارتباط با موضوع ریفلاکس اظهارداشت: ریفلاکس یا ترش کردن یکی از مشکلات شایع در دستگاه گوارش بوده و در واقع جزو شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان به شمار می‌رود که درصد زیادی از افراد را در طول زندگی مبتلا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از افراد دفعات ریفلاکس در آنها بسیار زیاد بوده که مشکل آنها حساس‌تر است و باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین20 تا 25 درصد مردم تقریباً دچار علایم ریفلاکس بوده و 10 درصد افراد هر روز دچار این مشکل می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد نشانه‌های این بیماری و علت آن، گفت: برگشت اسید از معده به مری سبب ریفلاکس می‌شود که البته این مسأله در همه افراد وجود دارد ولی مری به صورت طبیعی توانایی خنثی کردن این اسید را داشته و زمانی که میزان و دفعات برگشت اسید زیاد شود مری توانایی آن برای خنثی کردن اسید کاهش می‌یابد.

زجاجی گفت: گاهی افرادی که دچار ریفلاکس بوده با علایمی همچون سرفه و گرفتگی صدا نیز دچار می‌شوند که این مسائل می‌تواند برایشان آزاردهنده باشد.

همچنین ریفلاکس به تنهایی هر چند ممکن است خطرناک نباشد ولی درمان نشدن آن در مدت طولانی عوارضی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در صورت درمان نشدن ریفلاکس مخاط مری دچار آسیب شده و به مرور برای فرد زخم مری و التهاب مری ایجاد خواهد شد همچنان در درصد کمی از افراد می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سرطان تحتانی مری شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد ،خاطرنشان کرد: کاهش اضافه وزن، عدم مصرف غذاهای چرب و محرک همچون فلفل و ادویه، انواع سس و نوشابه در درمان ر یفلاکس بسیار مؤثر است همچنین توصیه می‌شود افراد فاصله شام خوردن و خوابشان حداقل دو ساعت فاصله بگذارند تا علایم ریفلاکس آنها تشدید نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم شهید بهشتی اضافه کرد: درمان دارویی ریفلاکس نیز بسیار مؤثر بوده که پزشک بر اساس تشخیص آن را برای بیمار ارائه می‌کند. البته طول دوره درمان بستگی به علایم فرد داشته و در صورتی که مشکل فرد به درازمدت بیانجامد آندوسکوپی نیز ممکن است توصیه شود.

وی گفت: در صورتی که ریفلاکس با علایمی همچون گیر کردن لقمه در مری کاهش وزن و استفراغ خونی همراه باشد می‌تواند خطرناک باشد و افراد باید این موارد را جدی بگیرند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

 

 

 

منبع:فارس

 

انتهای پیام/

  خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای

 «از درد دندان نجات‌مان می‌دهد، حالا جواز ندارد که ندارد» پیرمرد که پلمب شدن مطب دندان‌پزشک قلابی را می‌دید، با این جمله اعتراضش را نشان داد. مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد برای سومین بار پلمب شد، او هر بار با اجاره مکان جدید دوباره مطب تأسیس می‌کند.
فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مراجعین ایجاد می‌کند و همین امر هزینه‌های گزافی روی دست مراجعین می‌گذارد. 
نبود نظارت بهداشتی بر این اماکن موجب رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی این مراکز و انتقال بیماری‌های واگیرداری، چون ایدز و هپاتیت می‌شود. 
پیش از این، رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله از شناسایی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و دندانپزشکی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌های عفونی و حفظ سلامت شهروندان این شهرستان خبر داده بود.
 همچنین معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم از پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستا‌های بروجرد پلمب و دستگیری فرد متخلف خبر داده بود.
طبق آمار حدود ۳۰۰ مورد از خدمات دندانپزشکی کاملاً تعرفه دارد، این در حالی است که کمتر از ۲۰ مورد آنها تحت پوشش بیمه است، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، باعث می‌شود پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا کند. 
بسیاری از افراد، چون از نظر مالی از عهده ترمیم دندان خود برنمی‌آیند، عطای داشتن دندان را به لقای آن می‌بخشند و آن را می‌کشند یا زمانی مراجعه می‌کنند که درد، امان‌شان را بریده است.
طبق آمار‌های موجود، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ بالای ۸۰ درصد افراد ۵ تا ۶ ساله به طور متوسط ۵ دندان شیری پوسیده، یا کشیده‌شده یا پرشده دارند. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد دیگر هیچ دندانی برایشان باقی نمانده است.
نماینده آبادان با گلایه از گرانی هزینه‌های دندانپزشکی می‌گوید که خدمات دندانپزشکی باید با نگاه پیش‌گیرانه در کشور ارائه شود، اما به دلیل گرانی هزینه‌ها و مشکلات تامین تجهیزات لازم و مواد مصرفی، قیمت بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. 
دریافت تعرفه ارزان توسط دندانپزشکان‌قلابی باعث شده افرادی که اغلب اطلاع کافی ندارند برای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان قلابی و زیر زمینی مراجعه کنند.
البته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است که کاهش تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی می‌تواند خدمات بی کیفیت را به دنبال داشته باشد و دریافت خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی به وسیله افراد غیرمجاز منجر به درمان مجدد و افزایش هزینه می‌شود و بهتر است از همان ابتدا به کلینیک‌های دندانپزشکی و مراکز معتبر مراجعه شود.
طبق نظر جامعه دندانپزشکان، راهکار کاهش هزینه دندانپزشکی پیشگیری است، نکته دیگر تمرکز بر بیمه‌های خصوصی است در برخی کشور‌ها بیمه‌ها هزینه‌های درمان دندان را بر عهده گرفته‌اند.
سرمایه گذاری در زمینه آموزش پیشگیری پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان و از سوی دیگر تشکیل یک صندوق واحد در دولت به منظور خدمات دندانپزشکی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس