Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:05:30 GMT

بازار مسکن در جنوب پایتخت + قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۴۶۶۲

بازار مسکن در جنوب پایتخت + قیمت‌ها

بیشترین تعداد معاملات مسکن در مناطق جنوبی شهر تهران مربوط به منطقه ۱۴ می شود که معمولا حدود شش درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش ایسنا، وضعیت معاملات مسکن مناطق مختلف جنوب شهر تهران متفاوت است؛ به طوری که بیشترین تعداد معاملات به ترتیب در مناطق ۱۴، ۱۰، ۱۵ و ۱۱ انجام می شود که جمعا حدود ۲۰ درصد از کل معاملات شهر تهران را به طور معمول در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در مناطق ۹، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بازار خرید و فروش مسکن رونق چندانی ندارد.

در بافت فرسوده نیز شرایط متفاوت است. بیشترین معاملات در این منطقه در مناطق ۱۰ و ۱۱ انجام می شود و در مناطق ۱۲ و ۱۷ که تراکم پلاک‌های فرسوده بیشتر است معاملات کمتری صورت می گیرد؛ به طوری که در مهرماه سال جاری مناطق ۱۲ و ۱۷ تنها ۲.۸ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند.

در مجموع هشت منطقه جنوبی شهر تهران در مهرماه امسال ۳۶.۲ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند که تنها حدود دو برابر بیشتر از منطقه ۵ بود که بیشترین تعداد معاملات شهر تهران را در بر می گیرد.

در مهرماه سال جاری منطقه ۵ مطابق معمول بیشترین سهم از تعداد معاملات مسکن شهر تهران را با ۱۶.۹ درصد به خود اختصاص داد. پس از آن مناطق ۴ با ۱۰.۹، منطقه ۲ با ۹.۸، منطقه ۸ با ۶.۵ و منطقه ۱۴ با ۶.۱ درصد از کل معاملات قرار داشتند.

مظنه قیمت مسکن در جنوب شهر تهران بر اساس معاملات آبان ماه ۱۳۹۶

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

استاد معین

۵۰ متر

۶ سال

۱۴۹ میلیون

بریانک

۵۶ متر

۸ سال

۱۴۷ میلیون

آگاهی

۶۳ متر

۱۱ سال

۲۲۴ میلیون

دخانیات

۴۸ متر

۱۸ سال

۱۱۸ میلیون

امین حضور

۷۴ متر

۱۰ سال

۱۰۵ میلیون

آبشار دمار

۴۳ متر

۱۲ سال

۱۱۳ میلیون

دروازه شمیران

۵۰ متر

۱۵ سال

۱۶۲ میلیون

آهنگ

۴۳ متر

نوساز

۱۳۰ میلیون

افسریه

۶۳ متر

۱۳ سال

۱۷۸ میلیون

بلوار ابوذر

۹۰ متر

۴ سال

۲۵۷ میلیون

باغ آذری

۸۲ متر

۴ سال

۲۳۹ میلیون

ابوذر (منطقه ۱۷)

۶۱ متر

۲ سال

۱۷۴ میلیون

هفده شهریور

۵۳ متر

۱۴ سال

۱۰۰ میلیون

انتظار افزایش معاملات در ماه ربیع

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک درخصوص پیش بینی از آینده بازار مسکن گفت: معمولا در ماههای محرم و صفر معاملات مسکن پایین می‌آید اما با ورود به ماه ربیع‌الاول با توجه به اینکه مردم این ماه را خوش یمن می دانند اقدام به خرید مسکن می‌کنند و روند بازار بهتر خواهد شد. در حال حاضر نیز در سطح مشاوران املاک، مراجعات افزایش پیدا کرده است.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد معاملات در ماههای آینده حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند. قیمت مسکن نیز مقدار اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار می‌گیرد. جهش قیمتی در بخش مسکن اتفاق نمی‌افتد، ولی از شاخص تورم مقداری عبور خواهد کرد. علتش هم این است که تقاضا نسبت به عرضه کمتر است.

به گفته خسروی، اگر تسهیلات در روند مناسب پرداخت شود، در اولین مقطع شیب قیمت مسکن مقدار اندکی به سمت بالا می رود و اگر تسهیلات ادامه پیدا کند بعد از مدتی، قیمت مسکن به حالت ثبات می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازار‌های جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر بذرافشان در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت، اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر