Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:47:58 GMT

درخشش بسیج با تکیه بر ولایت و بصیرت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۵۵۳۸

درخشش بسیج با تکیه بر ولایت و بصیرت

بیرجند - ایرنا - بسیج و بسیجیان با ولایت پذیری و روحیه جهادی در همه عرصه های انقلاب اسلامی خوش درخشیده اند و در برابر دشمنان این مرز و بوم، با بصیرت، هوشیار و نفوذ ناپذیرند.

به گزارش ایرنا بسیج تشکیل یافته از نیروی مردمی است که به فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358 شکل گرفت و این شجره طیبه پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام راحل درباره بسیج می فرمایند «بسیج لشکر مخلص خداست» و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص فرهنگ بسیج تصریح کردند «فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواستهای حقیر، نشدن است».

** بسیج سپاهی مسلح به ایمان و مجهز به عشق است
فاطمه محسن زاده از بسیجیان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته بسیج ( 29 آبان تا 5 آذر ) گفت: بیش از 10 سال توفیق عضویت در بسیج را دارم و هفت سال است به عنوان سرگروه حلقه های صالحین فعالیت می کنم.
این بسیجی فعال عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن افزود: آنچه بیش از هر چیزی امروز برای یک بسیجی لازم و ضروری می باشد داشتن بصیرت و حرکت در مسیر ولایت است.
وی ادامه داد: بسیجیان بیش از هر زمانی باید با هوشیاری در راستای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت گام بردارند و در این مسیر حتی لحظه ای غفلت نداشته باشند.
به گزارش ایرنا محسن زاده اظهار کرد: دشمنان اسلام همیشه از غفلت ما، در راستای هجمه به انقلاب اسلامی استفاده کرده اند.
وی تاکید کرد: بسیجی باید با بیداری بتواند راه های نفوذ دشمن را شناسایی کند و متناسب با شرایط زمانه به مقابله با دشمن برود.
این بانوی بسیجی یادآور شد: بسیج، سپاهی است مسلح به ایمان و مجهز به عشق و ریسمانی برای رسیدن به خداست.

** تفکر بسیجی سدی در برابر هجمه های دشمن در کشور است
احمد آریامنش هم با گرامیداشت هفته بسیج افزود: از دیدگاه امام خمینی (ره) بسیجی کسی است که در عمل، علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد.
این جوان بسیجی از شهر سه قلعه سرایان عنوان کرد: بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه بسیج همیشه برخلاف خواسته ها و منافع دشمن بوده و به همین دلیل همیشه مورد هجمه های دشمن قرار داشته است، افزود: بسیج مخالف با محرومیت و ظلم بوده و اردوهای جهادی نقش اساسی برای این مهم است.
آرایامنش، شهید حججی را بهترین الگو برای جوانان برشمرد و اظهار کرد: اگر بسیج نبود همان جمله زیبا امام خمینی (ره)که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، مطرح نمی شد.
وی تاکید کرد: تفکر بسیجی و اطلاعت پذیری از ولایت سدی در برابر هجمه های دشمن در کشور است.

** بسیج نهادی که محوریت فعالیت آن برطرف کردن مشکلات مردم است
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فردوس هم عنوان کرد: اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره ای جز بیان سخنان حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم.
مهدی باقری بیدسکان ادامه داد: در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد که این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد.
این بسیجی پیشکسوت تاکید کرد: بسیج نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.
باقری عنوان کرد: بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند و این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.
این پیشکسوت بسیجی گفت: سنگ بنای بسیج بر حکم فقهی و جهاد استوار است.

** بصیرت، اخلاص و ولایت پذیری سه عنصر مهم یک بسیجی است
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم در گفت گو با خبرنگار ما با گرامیداشت هفته بسیج گفت: اگر قرار است بسیج و بسیجی را معرفی کنیم باید از لسان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بیان شود.
صفرعلی اساعیلی تاکید کرد: امروز بسیج و بسیجی مورد آماج حمله های دشمن قرار می گیرد.
وی سه عنصر اساسی و مهم بصیرت، اخلاص و ولایت پذیری را از جمله ویژگی های مهم یک بسیجی دانست و عنوان کرد: یک بسیجی نسبت به امور جامعه و توطئه های دشمنان آگاه است.
اسماعیلی ادامه داد: هیچ گاه یک بسیجی روی خوش به دشمن نشان نمی دهد و نسبت به ارتقای بصیرت جامعه تلاش می کند.
وی با بیان اینکه بیشترین شهدای هشت سال دفاع مقدس بسیجی هستندٰ، گفت: ما دراین جنگ هشت ساله، تنها از قشر دانش آموز 36هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) اخلاص، فداکاری، استکبارستیزی، عمل به موقع و به هنگام در مقابل دشمن و در همه عرصه های جامعه را از ویژگی های بسیجیان دانست.
وی عنوان کرد: بسیجی یک انسان معتقد و ولایی است و همیشه گوش به فرمان ولایت است و هیچ گاه از ولی امر مسلمین نه عقب می ماند و نه جلو حرکت می کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*6054*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این نا امیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت‌گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی طی سخنانی در این دوره اظهار داشت: رسالت اصلی مدیران و فرماندهان بسیج کمک و یاری رساندن و تسهیل امور خدمت رسانی بهتر به مردم است، مردمی که نسبت به آرمان‌های انقلاب در همه زمانها وفادار هستند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت مقام معلم و کارگر و اشاره به اینکه اینان دو قشر خدوم نظام و انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد : معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظورخنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب حرکت می کنند.

غیاثی خاطرنشان کرد: در مسئله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که مقام معظم رهبری فرمودند: «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ این یعنی همان الگوی بسیج، این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم معظم له باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاههای مقاومت بسیج در ادارات ، تصریح کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم را مسموم کرده است و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

احمد زارعی، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) نیز ضمن بزرگداشت مقام معلم و نیز هفته کار و کارگر، اظهار داشت: فلسفه این مراسم به عنوان دوره آموزشی و توانمندسازی فرماندهان بسیج ادارات یک نگاه کاملاً تخصصی در حوزۀ تعریف کار در جهت وظیفه مشترک با تسهیل امور مردم در ادارات، بیان دیدگاه‌ها، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی دولتی است.

زارعی با تأکید بر رفع مشکلات و مسئله‌ها کمک و خدمت رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم، یادآور شد: فرماندهان بسیج در ادارات حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند و پایه مهم آن فقط مردم می‌باشند که هدف اصلی از این دوره های آموزشی تبیین مشارکت و جلب رضایت مردم است.

وی بیان کرد: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای مأموریت‌های بر زمین است که مردم عزیز از آن محرومند و برای جهت نیل به سمت تعالی و پیشرفت با استفاده از ظرفیت درون سازمانی که اعضای بسیج ادارات در واقع همان کارکنان، مسئولان، معاونین و کارشناسان خود دستگاه‌هاست، دارد.

گفتنی است؛ دوره توانمندسازی معرفتی شناختی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه های هفت گانه مشهد مقدس با همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا(ع) در عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیج در تسهیل امور در دوایر دولتی استان و با محوریت جهاد تبیین در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است