Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@05:07:28 GMT

نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۲۶۲۴

امامان و خطیبان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان‌های استان امروز در خطبه‌های نماز جمعه موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی را عنوان کردند. به گزارش خبر گزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس امام جمعه میناب گفت: پیروزی بر داعش یک واقعیت بسیارمهم است، زیرا ضربه مهلکی به کسانی بود که پشتیبان آنان بودند.
حجت الاسلام معتمدی فر در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: کتاب و آب هر دو در بحران هستند، کتاب از کم مصرفی و آب از پرمصرفی در بحرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
امام جمعه موقت بندرلنگه پیروزی نیرو‌های مقاومت در نبرد با گروهک تکفیری داعش در سوریه و عراق را به رهبر معظم انقلاب و ملت انقلابی ایران تبریک گفت.
حجت الاسلام فقیهی فر با اشاره به هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج گفت: همه ملت ایران بسیجی هستند و در مقابل دشمنان تاکنون ایستاده اند و خواهند ایستاد.
خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه
امام جمعه اهل سنت بندرلنگه در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت گفت: حضرت محمد (ص) منادی وحدت مسلمانان بود و ما وظیفه داریم سیره و روش آن حضرت را در زندگی خود بکار بگیریم.
شیخ محمد صدیق بهجت همچنین شکست گروهک تکفیری داعش در عراق و سوریه را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک گفت.
خطبه نماز جمعه بستک
امام جمعه شهرستان بستک با اشاره به مسئله مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت گفت: با مراجعه به کتب و منابع اصلی اهل سنت می‌توان دید که شیعه و سنی در برخی مسائل مهدویت هیچ اختلافی باهم ندارند.
حجت الاسلام قائدی افزود: داعش منطقه را به سمتی خونین و وحشتناک کشاند وامیدواریم هرچه زودتر کمر رژیم‌های فاسدی که دست در دست صهیونیست‌ها به ظلم و ستم می‌پردازند، شکسته شود.
نماز جمعه اهل سنت بستک
خطیب جمعه اهل سنت بستک ضمن تبریک هفته بسیج گفت: آمادگی برای دفاع از دین و کیان جامعه اسلامی همیشه مورد تاکید دین بوده است.
سید محمد یوسف حسینی نژاد افزود: باید با پیروی از خدا و رسول، خدمتگذار جامعه اسلامی باشیم و درد دیگران را درد خود بدانیم.
خطبه‌های نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان با اشاره به شکست و نابودی داعش در عراق و سوریه گفت: مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی داعش را به وجود آورد و با تمام توان از این جنایت کاران حمایت کرد و اگر روحیه بسیجی ملت ایران، حشد الشعبی عراق و سوریه و مجاهدت سید حسن نصرالله و یارانش و همچنین رشادت‌های مدافعان حرم اعم از افغانی و پاکستانی و شجاعت سردار سلیمانی نبود منطقه به قتل و خونریزی کشیده می‌شد.
حجت الاسلام رحمانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی شکل گرفته است و تا این تفکر وجود دارد جمهوری اسلامی هم پابرجاست.
نماز جمعه حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: حضور رهبری بین مردم زلزله زده آن هم بدون تشریفات و بررسی جزئیات مشکلات مردم زلزله زده مرهمی بود بر دل رنجیده این مردم حادثه دیده و مردم کرمانشاه با دیدار رهبر تلخی زلزله را از یاد بردند.
حجت الاسلام مختاری، معجزه انقلاب اسلامی را به صحنه آوردن جوانان بسیجی و انقلابی دانست و افزود: توان و نیروی عظیم بسیج ابر قدرت‌های جهان را به زانو در آورده است و باعث پیروزی اسلام در برابر نقشه‌های دشمن شده است.
نماز جمعه شهرستان پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به نهم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام و آغاز امامت حضرت حجت (عج) گفت: اندیشه مهدویت به دلیل مساله امامت و جایگاه اعتقادی آن در فرهنگ شیعه که تداوم رسالت است از اهمیت بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام میرزایی با تبریک هفته بسیج و پنج آذر ماه تنها راه عزت ملی و ماندگاری و پایداری را بسیج دانست.

نماز جمعه اهل سنت پارسیان
امام جمعه اهل سنت پارسیان با اشاره به ایام مولود نبی اکرم گفت: یکی از رسالت‌های اصلی پیامبران دوری جستن از طاغوت و مبارزه با طاغوت در همه ادوار بود.
شیخ احمد خنجی افزود: انسان زمانی مزین به ایمان واقعی می‌شود که همه کار‌ها و خواسته‌های او همگام با گفته‌ها و دستورات پیامبر و دین مبین اسلام باشد.
نماز جمعه شهرستان جاسک
امام جمعه شهرستان جاسک گفت: خداوند وعده داده با ظهورامام زمان (عج) عدالت بر جامعه سایه می‌افکند و ظلم و زشتی‌ها برطرف خواهد شد که از خدا می‌خواهیم ما را در زمره یاران ایشان قرار دهد.
حجت الاسلام مناقبیان افزود: استقبال مردم زلزله زده کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب بسیار باشکوه بود به طوری که مردم می‌گفتند ما رنج و مشکلات خود را با دیدار، ولی امر مسلمین از یاد برده ایم.
نماز جمعه بندر خمیر
امام جمعه شهرستان بندرخمیر با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه (س)، گفت: امیدواریم جوانان با الگو قرار دادن بزرگان دین زندگی خوبی داشته باشند.
حجت‌الاسلام صفایی حایری با اشاره به بالا رفتن آمار طلاق افزود: مسئولان ریشه یابی کنند، چرا آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق رشد داشته است و در این زمینه چاره جویی کنند.
نماز جمعه سیریک
امام جمعه شهرستان سیریک با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت ۵ آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل (ره) گفت: به حق بسیج مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی است.
حجت الاسلام حیدری افزود: مهمترین وظیفه بسیج در شرایط کنونی، ترویج فضائل اخلاقی و استقرار معنویت در جامعه است.
خطبه‌های نماز جمعه توکهور و هشتبندی
امام جمعه توکهور وهشتبندی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بسیج، گفت: بسیج از برکات انقلاب اسلامی است و وظیفه همه دلسوزان، حفظ و تقویت روحیه بسیجی در جامعه است.
حجت الاسلام بارانی همچنین خواهان حل مشکل ترافیک در پل ورودی شهرهشتبندی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.

آصف باصره مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.

آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

حجت الاسلام  لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا