Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه مشکلات تعرفه‌ای متخصصان بیهوشی پابرجاست، عنوان کرد: با تغییراتی که در ساختار نظام پزشکی رخ داده و مذاکراتی که با مسئولان وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت انجام داده‌ایم به رفع مشکلات امیدواریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا سلیمی در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد عنوان کرد: بیهوشی یک علم نوپا و جدید است که در دنیا قدمت 200 ساله و در کشور ما قدمت 60 الی 70 ساله دارد بنابراین تا کنون نتوانسته به جایگاه مناسب دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما در تلاش هستیم با برگزاری کنگره‌های بین‌المللی و مطرح کردن آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های روز دنیا در حوزه بیهوشی هرچه سریع‌تر به جایگاه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه متخصصان بیهوشی همانند سایر تخصص‌ها به صورت مستقیم و دست اول با بیمار سر و کار ندارند، بیماران نیز شناخت خوبی نسبت به عملکرد و وظایف خطیر آنها ندارند در واقع می‌توان گفت زنجیره آشنایی بین بیماران و متخصصان بیهوشی بسیار کمرنگ‌ است.

رئیس انجمن بیهوشی ایران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا مشکلات تعرفه‌ای متخصصان بیهوشی همچنان پابرجا است، عنوان کرد: تعرفه یکی از مشکلات اصلی متخصصان بیهوشی در سال گذشته بود که ما به لحاظ صنفی همواره پیگیر رفع این مشکل بوده و هستیم. البته با تغییراتی که در ساختار نظام پزشکی رخ داده و مذاکراتی که با روسای بلند پایه وزارت بهداشت، نظام پزشکی و اعضای کمیسیون بهداشت انجام داده‌ایم امیدوار هستیم مشکلات تعرفه‌ای هر چه سریعتر رفع شود.

وی افزود:‌ سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی صنفی تمام تخصص‌ها پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات تعرفه‌ای پزشکان ارائه کرده است که از جمله آن می‌توان به ترجمه بدون تغییر، درست و دقیق کتاب CBT اشاره کرد.

سلیمی در ادامه یادآور شد: تمام انجمن‌های پزشکی با ترجمه بدون دخل و تصرف کتاب CBT موافق هستند زیرا همگی بر این باور هستیم که اجرای این کتاب در دراز مدت می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند.

رئیس انجمن بیهوشی ایران خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات کوتاه مدت نیز دچار چالش‌های جدی هستیم که هنوز مطالبات ما باقی است که در تلاش هستیم با پیگیری‌های مدنی و مراجعه به دیوان عدالت و سازمان‌های ذیربط بتوانیم حق مسلم خود را دریافت کنیم.

سلیمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا متخصصان بیهوشی که پس از اعتراض از کار برکنار شدند، در حال حاضر اجازه بازگشت به مراکز درمانی را دارند یا خیر، عنوان کرد: تنها دکتر حمیدرضا ربانیان به دلیل برخی مسائل از کار برکنار شد که ما برای رفع مشکلات ایشان با وزارت بهداشت، نظام پزشکی و تمام سازمان‌های ذیربط مذاکراتی را انجام داده‌ایم که همه آنها برای بازگشت وی به محل خدمت قول مساعد داده و ما نیز به وعده آنها امیدوار هستیم.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه مسئولان وزارت بهداشت مدعی شدند با اجرای طرح تحول درآمد متخصصان بیهوشی 400 برابر افزایش یافته است، گفت: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت سطح درآمد متخصصان بیهوشی همانند سایر تخصص‌ها افزایش پیدا کرد اما ما از سال گذشته به یک باره شاهد کاهش تعرفه 25 درصدی بیهوشی شدیم که این کاهش بدون مشورت، اقدامات کارشناسی و بررسی دقیق انجام شد. مسئولان مربوطه دلایل مختلفی از جمله نبود بودجه را دلیل این کاهش عنوان کرده‌اند اما ما معتقد هستیم که اگر بودجه‌ای وجود ندارد باید از تمام تخصص‌ها به صورت عادلانه کاهش تعرفه صورت گیرد در واقع اعتراض انجمن بیهوشی در خصوص کاهش تعرفه‌ها مربوط به عدد مربوطه نیست بلکه ما مطرح کرده‌ایم که اگر تغییری در تعرفه‌ها قرار است رخ دهد باید به صورت عادلانه باشد.

سلیمی یادآور شد: اگر وزارت بهداشت برای کاهش تعرفه‌ها دلیل منطقی داشته باشد باید قبل از اجرا آن را به مسئولان بیهوشی از جمله انجمن مطرح می‌کرد و با اقدامات کارشناسانه تغییراتی را اعمال می‌داد اما متاسفانه شیوه اجرای وزارت بهداشت بسیار غلط بود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت سوء تدبیر صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه متخصصان بیهوشی با صبر و شیبایی اعتراض خود را به مسئولان عنوان کردند و با رایگان کردن خدمات خود به مدت یک روز اعتراض خود را نشان دادند و اعلام کردند که عدالت بیش از پول برای آنها مهم و قابل اهمیت است.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه در حال حاضر متخصصان بیهوشی با تعرفه‌های مصوب و قانونی (کاهش 25 درصدی) به فعالیت خود ادامه می‌دهند، یادآور شد: متخصصان بیهوشی قانون را تمکین می‌کنند و برای رفع مسائل صنفی خود به صورت قانونی عمل خواهند کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد