Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بررسی دیدگاه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تأثیر موبایل بر خواب و عملکرد تحصیلی آن‌ها مشخض شد که بیش از ۸۱ درصد دانشجویان خوابگاهی در حد متوسط اختلالات خواب دارند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، افزایش استفاده از فنآوری تلفن همراه، نگرانی هایی در مورد خصوصیات رفتاری استفاده کنندگان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده زیاد از آن بین جوانان ممکن است بر خواب و عملکرد روزانه آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. 
مریم اسلامی جهرمی، معصومه محمودی و رضا خواجویی سه دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان نامه خود به بررسی این موضوع پرداختند. 
این دانشجویان در پایان نامه خود، خواب ناکافی را عامل خطری برای سلامت عنوان کردند و در ادامه مقاله خود آورده اند: این مطالعه با هدف تأثیر استفاده مفرط از تلفن همراه بر خواب دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گرفت. 
این دانشجویان یاداور شده اند: جامعه پژوهش شامل دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال ۱۳۹۵ و نمونه ۱۵۰ نفر از دانشجویان بود که به روش نمونه گیری با طبقه بندی متناسب انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته و پرسشنامه‌های استاندارد شاخص شدت بی خوابی مورین ۱ (ISI) و کیفیت خواب پیترزبورگ ۲ PSQI استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار ۱۹ spss انجام شد.
نتایج یافته ها نشان داد استفاده مفرط از تلفن همراه به عنوان عامل پیش بین مناسبی برای کیفیت خواب و عملکرد آنان داشته است که در این میان ۹ / ۸۱ درصد دانشجویان در حد متوسط اختلالات خواب داشتند و ۳ / ۴۵ درصد از آنان اختلال عملکردی روزانه در حد متوسط داشتند.
این سه دانشجو در نتیجه گیری پایان نامه خود آورده اند: استفاده از تلفن همراه می‌تواند تأثیرات منفی بر کیفیت خواب و عملکرد تحصیلی دانشجویان داشته باشد؛ لذا باید نهادهایی در مورد ترویج استفاده درست از تلفن همراه برای جوانان برنامه ریزی کنند؛ همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی در سطح دانشگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های ناشی از تلفن همراه توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)