Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: میزان انتقال گاز تا افق ۱۴۰۴ به ۴۰۰ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: با افزایش خطوط لوله، یارد، ایستگاه های تقویت فشار و دیگر تاسیسات، میزان انتقال گاز تا افق ۱۴۰۴ به ۴۰۰ میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از شرکت ملی گاز، سعید توکلی با بیان اینکه کشور ما در منطقه از لحاظ وسعت تأسیسات تقویت فشار گاز رتبه نخست و در دنیا، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده، گفت: وقوع زلزله در کرمانشاه نشان داد به لحاظ ایمنی خطوط گاز کشور شرایط مطلوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این امر، وظیفه ما را در بخش تعمیرات، نگهداشت و بهره‌برداری دقیق‌تر و کامل‌تر از خطوط انتقال گاز و دیگر تأسیسات و تجهیزات گازی سنگین‌تر می‌کند، زیرا زیرساخت‌های نفت و گاز یک کشور از مهم‌ترین مسایلی است که با جان مردم سر و کار دارد.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هم اکنون، ۳۵ هزار و ۵۹۰ کیلومتر خطوط فشارقوی انتقال گاز، ۴۰ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله و ۷۹ ایستگاه تقویت فشار گاز در حال بهره‌برداری است که تا پایان سال،  تعداد این ایستگاه‌ها به ۸۱ مورد می‌رسد، گفت: این در حالی است که پارسال، انتقال ۲۳۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از طریق این شرکت و شبکه انتقال گاز کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به توانایی‌های این شرکت برای رسیدن به اهداف مورد نظر تا افق ۱۴۰۴، تصریح کرد: روند توسعه‌ای این شرکت تا افق ۱۴۰۴، افزایش ۷۵ درصدی اجرای خط انتقال گاز، افزایش ۸۵ درصدی در تعداد مراکز بهره‌برداری خطوط لوله (یارد)، افزایش ۷۰ درصدی در تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار و افزایش ۷۱ درصدی در میزان انتقال گاز و رسیدن به حجم انتقال گاز به ۴۰۰ میلیارد مترمکعب در سال تا افق ۱۴۰۴ است.

توکلی با تشریح بخشی از آمارهای جهانی در صنعت انتقال گاز، یادآور شد: بر اساس آمار جهانی، ۳۵ درصد از تعمیرات خط لوله غیرضروری است و همچنین هزینه‌های ناشی از خوردگی، بین ۴ تا ۵ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد، این آمار در حالی است که تاکنون فقط ۱۵ تا ۲۵ درصد زیان‌های ناشی از خوردگی قابل مهار بوده و ۵۰ درصد از آسیب‌های خط لوله در کل دنیا، ناشی از دخالت‌های شخص ثالث است.

وی تأکید کرد: اگر ما بتوانیم این ۳۵ درصد تعمیرات غیرضروری خطوط لوله را حتی به ۱۰ درصد کاهش دهیم نیز با حجم بالایی از کاهش نفرات و منابع، روبه‌رو خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: تنها راهی که می‌تواند ما را به این هدف نزدیک ساخته و از تعمیرات غیرضروری رها سازد، استفاده و پیاده‌سازی سیستم مدیریت سلامت یکپارچه خطوط لوله است.

وی با اشاره به اینکه در طراحی مسیر خطوط انتقال بایستی با بررسی کامل خطوط، تمامی شرایط مد نظر قرار گیرد، گفت: در این صورت، اگر خط انتقال گاز را در جای درست و با اقلیم درست، جانمایی کنیم، این موضوع به ما کمک می‌کند که در همان زمان طراحی، زمینه کاهش هزینه‌های نگهداری را ایجاد و آسیب‌های ۵۰ درصدی ناشی از دخالت‌های شخص ثالث را کمتر کنیم.

توکلی بحث پارامترهای کنترل دوره بهره‌برداری را یکی از مهم‌ترین مباحث در خطوط انتقال گاز عنوان کرد و گفت: ما در شرکت انتقال گاز به عنوان یک شرکت پیشرو، از سیستم‌های به‌روز که استانداردهای لازم در این باره را دارند، استفاده کرده و به این ترتیب، می‌توانیم بدون این که تغییراتی در بخش نصب و بهره‌برداری رخ دهد، بالغ بر ۵۱ درصد از هزینه‌های روتین تعمیر و نگاهداری خود را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه بحث مدیریت خوردگی لوله، به عنوان بحثی مهم در این زمینه مطرح است، گفت: در باره حریم خط لوله نیز رویکرد و دیدگاه جدیدی مورد نیاز است؛ ضمن آن که بحث طراحی و ساخت این خطوط و پوشش مورد استفاده برای آنها اهمیت بسیار زیادی دارد که چنانچه به این مسائل به درستی اهمیت داده شود، طول عمر خط لوله را می‌توان به بالای ۳۰ سال نیز افزایش داد.

توکلی در پایان، مأموریت شرکت انتقال گاز را انتقال پاک، ایمن، مطمئن و پایدار گاز طبیعی دانست و برای تحقق این امر گفت: باید با برون‌سپاری فعالیت‌ها و کارها از فضا، ایده و فرصت‌های بیرون از شرکت، بیشتر استفاده کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها