Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدمحمدجعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل یعقوبی، معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ملاقات کرد.

در این جلسه پروانیان گفت: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان، ایجاد وحدت، هم‌سویی و هم‌افزایی بین همه مؤسسات قرآنی در استان است، بر این اساس جلسه‌ای با حضور معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا، اتحادیه مدغم قرآنی تصمیم دارد که با ایجاد یک چارچوب و قالب مشخص، هم‌افزایی بین مؤسسات قرآنی ایجاد کرده که نتایج حاصل در تعمیم دادن به فرهنگ نقش بسزایی خواهد داشت و همچنین از اقدامات جزیره‌ای و سطحی برخی از مؤسسات قرآنی جلوگیری می‌شود و هم‌افزایی در این راستا به انجام خواهد رسید.

مدیر‌عامل اتحادیه با اشاره به اینکه پس از این جلسه، جلسات دیگری به دنبال این موضوع با مسئولان ادارات کل قرآن و عترت تبلیغات و اوقاف انجام می‌شود، گفت: امیدواریم طی جلساتی که به منظور ارزیابی و جمع‌بندی نظرات انجام خواهد شد، نتایج واحدی حاصل شود.

پروانیان با تأکید بر اینکه هیچ تعصبی نسبت به هیچ یک از مؤسسات استان وجود ندارد، تصریح کرد: در نظر گرفته شده است که همه مؤسسات به صورت منسجم و متحد با یکدیگر در زمینه ترویج و بسط قرآن کریم تلاش کنند و مسئولان استان‌هایی که می‌خواهند از ظرفیت‌های مؤسسات استفاده کنند، با ایجاد الزاماتی از سوی اتحادیه بتوانند در رشد توسعه قرآن با مؤسسات ارتباط بگیرند.

وی در این راستا از حمایت‌های اتحادیه به دو صورت یاد برد و گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان اصفهان حمایت خود از مؤسسات را به دو بخش تقسیم کرده است که بخش نرم‌افزاری مانند بیمه فعالان قرآنی، معافیت از پرداخت مالیات، مسائل آموزشی و غیره است و در بخش سخت‌افزاری می‌توان به مجهز کردن تجهیزات مؤسسات اشاره کرد.

پروانیان در پایان خاطر‌نشان کرد: یکی از اهداف اتحادیه، شایسته‌سالاری است که در این زمینه، مؤسساتی که در تأمین فرهنگ قرآن در جامعه پویاتر هستند، بیشتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت و این می‌تواند به عنوان تشویقی برای دیگر مؤسسات باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا