Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی و نمایش مستند «توران خانم» ساخته رخشان بنی اعتماد و مجتبا میرتهماسب برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز، فیلم مستند «توران خانم» که به زندگی و تلاش های توران میرهادی می پردازد، همزمان با نخستین سالگرد درگذشت وی، عصر روز جمعه سوم آذرماه در محل باغ کتاب تهران و با حضور رخشان بنی اعتماد و مجتبا میرتهماسب سازندگان این فیلم و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی و علاقه‌مندان و دوستداران وی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدعلی نجفی شهردار تهران در این مراسم درباره محل سکونت زنده یاد میرهادی که در فیلم نمایش داده شد، گفت: از فرزندان او می‌خواهیم که این بنا را در اختیار شهرداری بگذارند تا پس از اتمام بررسی از این مکان برای شورای کتاب یا کودک یا یکی از مواردی که خانم میرهادی به آن علاقه‌مند بودند، استفاده شود.

وی افزود: حیف است که این منزل پس از مدت کوتاهی به یکی از ساختمان‌های بلندمرتبه خیابان نیاوران تبدیل شود.

شهردار تهران همچنین درباره کمک برای تکمیل پروژه «فرهنگنامه کودک» که تاکنون ۱۶ جلد آن منتشر شده است، وعده‌های مساعدی داد و اظهار کرد: شهرداری تهران برای استفاده از آثار خانم میرهادی و به ویژه فرهنگنامه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های وابسته به شهرداری و آموزش و پرورش سراسر کشور تلاش موثری را انجام خواهد داد.

رخشان بنی‌اعتماد نیز گفت: از آنجایی که سرمایه بزرگ هر ملتی تداوم راه اندیشمندان فرهنگی و علمی آن است و ما متاسفانه ید طولایی در نادیده گرفتن، کنار گذاشتن و ندیدن نخبه‌های کشور داریم، باید بگویم این سعادت نصیب ما شد که با اعتماد خانم میرهادی و نزدیکان وی بتوانیم در کنار وی حضور داشته باشیم و خاطره یکی از سرمایه‌های جبران‌ناپذیر ممکلت را ماندگار کنیم.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در کتابخانه‌های مدارس ایران به ندرت دوره‌های فرهنگنامه دیده می‌شود، گفت: این مساله باعث شرمندگی است.

مفتخرم از اینکه خانواده فرهنگی عمید بعد از تماشای این فیلم، حامی چاپ جلد بیستم فرهنگنامه شدندبنی اعتماد نیز در سخنانی بیان کرد: یکی از بزرگترین آرزوهای توران خانم رساندن فرهنگنامه به حرف «ی» بود که جدا از ارزش علمی آن، این مساله بزرگترین درس کنار هم بودن، کار داوطلبی، معنای وطن‌پرسی، عشق به فرهنگسازی در جامعه است و مفتخرم از اینکه خانواده فرهنگی عمید بعد از تماشای این فیلم، حامی چاپ جلد بیستم فرهنگنامه شدند.

سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در سخنانی در این مراسم ضمن بیان اینکه بعضی از انسان ها معرفه و بعضی نکره هستند، گفت: خانم میرهادی از کسانی است که به ما یاد می‌دهد، معرفه بودن چگونه است. برای معرفه شدن ۲ راه وجود دارد که یکی را خانم میرهادی به ما معرفی می‌کند و دیگری راهی است که این روزها خیلی‌ها می‌روند، یعنی مضاف‌الیه شدن به معرفه‌ها. مثلا همسایه شدن با خانم میرهادی یا مانع شدن برای کار وی.

بهشتی با بیان اینکه هیچگاه تعداد معرفه‌ها زیاد نیست چون باید فشار زیادی را تحمل کرد تا الماس شد، اظهار کرد: خانم میرهادی نشان داد که معرفه است و من از رخشان بنی‌اعتماد و مجتبا میرتهماسب که خودشان معرفه هستند برای ساخت این فیلم تشکر می‌کنم.

مجتبا میرتهماسب دیگر سازنده فیلم «توران خانم» نیز در این مراسم ضمن تشکر از خانواده میرهادی برای اعتماد و همراهی آنها در ساخت فیلم، گفت: ما در ساخت این فیلم از مهر ۱۳۹۱ تا زمان فوت خانم میرهادی به صورت متمرکز و پراکنده همراه وی بودیم تا شاید این مساله بتواند ادای دینی از سوی سینما به این بانوی یگانه و سینما بهانه‌ای باشد و بتوانیم اندیشه‌های وی را به نسل جدید منتقل کنیم.

در این مراسم همچنین نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک و پیروز وکیلی پسر توران میرهادی سخنان کوتاهی بیان کردند.

true برچسب ها : توران ميرهادي رخشان بنی اعتماد سینمای مستند شهرداری تهران مجتبی میرطهماسب محمد علی نجفی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟
  • دروازه‌بان استقلالی، دل عنایتی را برد (عکس)
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!