Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@04:57:59 GMT

اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۳۰۶۸

اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران افتتاح شد

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، گفت: قطعا چهارم آذرماه در صفحات تاریخی دانشگاه تهران به یادگار ثبت خواهد شد، زیرا سنگ بنای یکی از جشنواره‌های مهم دانشگاه، یعنی جشنواره فرهنگ، در این روز گذاشته می شود.

وی با تشکر از همه افرادی که در به ثمر نشستن این جشنواره کمک کردند، افزود: از دوستانی که به ما کمک نکردند علی رغم اینکه از آنها خواستیم، نیز تشکر می کنم زیرا این کمک نکردن باعث شد که همت خودمان را بیشتر کنیم و با توکل بیشتر، سختی بیشتری متحمل شویم و نتیجه کار را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به جریانات حوزه فرهنگی، اظهار کرد: کلا ما در حوزه فرهنگ با چنین مشکلاتی درگیر هستیم. اهل فرهنگ همیشه در رنج و تب و تاب هستند و این از ویژگی‌های حوزه فرهنگ است که نباید ما را خسته کند. اگر ما انتخاب کرده ایم در حوزه فرهنگ کار کنیم، باید استقامتمان را بیشتر کنیم و نشان بدهیم که اهالی فرهنگ روی پای خود می ایستند، سختی ها را تحمل می کنند زیرا به هدفی والا و برتر اعتقاد دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، قدم مبارکی بود که توسط خود دانشجویان و همکاران دانشگاه تهران برداشته شد. برگزاری چنین جشنواره‌هایی می تواند سطح مشارکت فرهنگی دانشجویان را ارتقاء بخشد. کما اینکه در اولین دوره از جشنواره فرهنگ چیزی بالغ بر 6500 تن از دانشجویان شرکت کرده و آثار خود را برای این جشنواره ارسال کرده‌اند؛ نکته‌ای که بسیار جای خوشحالی و خشنودی دارد.

دکتر سرسنگی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگ، عنوان کرد: این جشنواره در کنار دستیابی به هدف گسترش سطح مشارکت فرهنگی دانشگاهیان، کارکرد مهم دیگری نیز دارد و آن ایجاد امیدواری و اعتقاد به آینده روشن برای اهالی فرهنگ است. اهالی فرهنگ دانشگاه پیام روشنی را که از این جشنواره می‌گیرند، این است که دانشگاه تهران فرهنگ را به رسمیت می شناسد.

وی تصریح کرد: فرهنگ یک رکن است و دانشگاه بدون فرهنگ یک واژه ناقص است و ما حتما باید به فرهنگ مانند ابعاد دیگر دانشگاه توجه کنیم. من مطمئنم در سایه توجه اولیای دانشگاه، دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه به حوزه فرهنگ، دانشگاه تهران روزگار خوشی را در پیش رو خواهد داشت؛ چه ما باشیم و چه نباشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: مهم این است که فرهنگ در دانشگاه نهادینه شود و دانشجویان دانشگاه تهران در دورانی که در این دانشگاه هستند، بتوانند در یک فضای فرهنگی تحصیل کنند و در زمان فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد شاخص و یک انسان فرهنگی وارد جامعه شوند. بنابراین وظیفه ما است که دانشجویان و فرزندان عزیز خودمان را در دانشگاه، انسان‌هایی فرهنگی بار بیاوریم. مطمئنم که جشنواره فرهنگ، نقش بسزایی در آن مهم خواهد داشت.


دکتر سرسنگی در پایان سخنانش با اشاره به سنگینی کار در حوزه فرهنگی دانشگاه، از همکاران و کارکنان این بخش تقدیر کرد و گفت: انجام تعداد بسیاری از فعالیت‌های فاخر فرهنگی در دانشگاه مدیون ایثار و از خودگذشتگی همکاران عزیز ما در بخش‌های مختلف این معاونت است که من از همه آن ها تشکر کرده و حلالیت می طلبم.

گفتنی است، جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران در راستای اهداف برنامه سوم دانشگاه تهران و به ‌منظور «ارتقای اخلاق حرفه‌ای و ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی» در محورهای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان، پژوهش‌های برجسته در حوزه فرهنگ دانشگاهی و مدیران و کارشناسان برتر فرهنگی برگزار می‌شود.

در طول برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران، باشگاه دانشجویان میزبان غرفه پردیس‌های مختلف دانشگاه، انجمن‌های علمی و دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی، برگزاری کارگاه‌های مختلف خواهد بود و هر روز از ساعت 11 تا 14 در ایستگاه جشنواره، در پردیس مرکزی دانشگاه، روبه‌روی مسجد، برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد. طی این روزها، رادیوی جشنواره نیز فعال است.

در نگارخانه دانشجو نیز نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های مختلف معاونت فرهنگی دانشگاه تهران روی دیوار رفته است.

همچنین، اختتامیه اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف، چهارشنبه 8 آذر ساعت 14 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی