Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:59:58 GMT

برجام به پویایی و گشایش اقتصادی در کشور منجر شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۶۳۸۷

برجام به پویایی و گشایش اقتصادی در کشور منجر شد

تهران - ایرنا- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : برجام به پویایی و گشایش اقتصادی در کشور منجر شد و روابط و همکاری‌های بین‌المللی ایران و جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در پسابرجام رخ داده است.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی شنبه شب در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران افزود : امیدواریم این نشست به سرمایه‌گذاری در کشور منتهی شود و تحریم‌های ناعادلانه که علیه کشور ما در سال‌های اخیر وضع شده بود، شرایط خاصی را به وجود آورده بود ولی به همت مسوولان کشورمان، برجام به سرانجام رسید و به گشایش و پویایی زیادی در حوزه اقتصادی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در این دوره، توجه به سرمایه‌گذاری بر تولید صادرات‌محور و اتصال به زنجیره جهانی اقتصاد بر عهده وزارت صنعت نهاده شده است و در این راستا تلاش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد روند سرمایه‌گذاری در ایران رو به صعود است و 200 مورد از تفاهم‌ها به عقد قراردادها رسیده است و تعدادی به ایجاد واحد تولیدی منتهی شده است و تعدادی نیز در مسیر نهایی شدن قرار دارد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ساختاری ایجاد شده است تا بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها که مربوط به صنعت، معدن و تجارت است، مورد توجه قرار گیرد و گزارش‌های منظمی در این حوزه ارائه می‌شود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: معادن در ایران ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری بوده و اگر اکتشافات کامل شود، ذخایر و تنوع ما بسیار بیشتر از شرایط کنونی خواهد بود و در راستای ایجاد زیرساختها نظیر ریل، اتوبان‌ها، بنادر ویژه مواد معدنی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
رحمانی با بیان اینکه زیرساخت‌ها باید آماده شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند از آنها استفاده کنند، گفت: ایران در معادن توانمندی‌های بالایی دارد و باید از آن به درستی بهره‌برداری شود.
وی خاطرنشان کرد: با کشورهایی که با آنها مرز خاکی و آبی داریم، باید روابط تجاری و مالی گسترش یابد؛ منابع داخلی باید با سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه قرار گیرد.
رحمانی با بیان اینکه برخی معافیت‌های مالیاتی در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار خواهد گرفت، گفت: به طور میانگین بین 13 تا 15 سال معافیت مالیاتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و برای شرکت‌ها بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه ایران از حیث قانون‌گذاری مشکل خاصی در سرمایه‌گذاری و درصد مشارکت در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه های غیرریسک تجاری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
رحمانی تکمیل زنجیره تولیدات داخل و توجه به شرکای خارجی را مورد تاکید مسؤولان کشور دانست و به عنوان اولویت، توجه به آن را مورد تاکید قرار داد.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عدالت‌گستری و اینکه همه استانها از خدمات و حمایت‌ها بهره‌مند شوند، امروز مورد توجه قرار دارد. سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در مناطقی هستند که کمترین ریسک را داشته باشد و بهره‌وری آن نیز از سایر مناطق بالاتر باشد.
به گزارش ایرنا، این نشست چهار روزه با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان بیش از یکهزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل