Web Analytics Made Easy - Statcounter

کو اون شاعر کره‌ای سال‌هاست به عنوان یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه ادبی نوبل مطرح است و اکنون کتابخانه‌ای به نام «مانینبو»(ده هزار زندگی) اثر ملی او، افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کرین هرالد، کتابخانه «مانینبو» که در سرویس آرشیو سئول و در طبقه سوم کتابخانه متروپولیتن واقع شده و مکانی برای تحقیقات کو اون برای نوشتن مجموعه بزرگ شعر وی بود، اکنون به روی عموم باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مانینبو» که در ترجمه به معنی «ده هزار زندگی» است عنوان مجموعه شعرهایی است که توسط کو اون سروده شده تا به یادآوری زندگی مردمی بپردازد که شاعر آنها را مستقیم یا غیرمستقیم شناخته است.

شو هی-سومگ مدیر یادبود دویستمین جنبش یکم مارس شهر سئول، به کتابخانه مانینبو به عنوان معبدی برای زبان اشاره کرد و آن را جایی مقدس برای شهروندان کره‌ای خواند.

کو تاکنون بارها برای دریافت جایزه ادبی نوبل مطرح شده است. او سال ۱۹۳۳ در گونسان متولد شده و کتاب‌هایش به بیش از ۳۰ زبان ترجمه و منتشر شده است. «مانینبو» که کتابی ۳۰ جلدی است، تاکنون به هشت زبان ترجمه شده است.

کو درباره «مانینبو» گفته است که موضوع این مجموعه مردم و مردم است و این ایده وقتی او سال ۱۹۸۰ یک زندانی سیاسی بود به ذهنش رسید.

این شاعر ۸۳ ساله می‌گوید: این عنوان برای تصویر کردن زندگی مردمی که قابل شمارش نیستند انتخاب شده است زیرا منظور نه زندگی ده هزار نفر که زندگی بی‌شمار انسان بوده است.

آلن گینزبرگ شاعر و نویسنده مشهور آمریکایی زمانی درباره وی نوشته بود: کو اون یک شاعر تاثیرگذار است؛ ترکیبی از یک انسان بودایی، یک سیاستمدار و یک تاریخ‌نگار طبیعت‌گرا.

«مانینبو» به معنی «ده هزار زندگی» عنوان مجموعه‌ای از اشعار کو اون است که در ۳۰ جلد نوشته شده و شامل ۴۰۰۱ شعری است که نام ۵۶۰۰ فرد در آن ذکر شده و در طول ۳۰ سال نوشته شده است. اولین جلد این کتاب سال ۱۹۸۶ منتشر شد و این پروژه ظرف ۲۵ سال از زمان انتشار نخستین جلد آن، سال ۲۰۱۰ تکمیل شد .

شاعر کره‌ای در این مجموعه از همه افرادی که ملاقات کرده یا به طور غیرمستقیم از آنها تاثیرپذیرفته یاد کرده است. یکی از اهداف وی حفظ یاد افرادی است که اگر در این مجموعه از آنها یاد نمی‌شد، به دست فراموشی سپرده می‌شدند. او از هر یک از آن‌ها با سرودن شعری یاد کرده است. آنها بخشی از تاریخ کره محسوب می‌شوند.

یک منتخب از ۱۰ جلد «مانینبو» که در ارتباط با دهکده کودکی کو اون است سال ۲۰۰۶ در آمریکا منتشر شد. این مجموعه منتخبی از جلد ۱۱ تا ۲۰ است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید

دنیل آنجورین ۱۴ ساله که یکی از هواداران سرسخت آرسنال بود، هفته گذشته به شکلی غم‌انگیز به قتل رسید

طرفداری | هفته گذشته، چند فرد ناشناس در شمال شرق لندن به دنیل آنجورین حمله کرده و او را با ضربات قمه به قتل رساندند. این اتفاق تلخ در حالی برای آنجورین رخ داد که او تنها ۱۴ سال سن داشت و در حال رفتن به مدرسه‌اش بود. خانواده و معلمان آنجورین، او را کودکی بسیار باهوش و بامزه توصیف کردند که علاقه زیادی به فوتبال داشته و از طرفداران پر و پا قرص آرسنال بوده‌است.

در همین راستا، باشگاه آرسنال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جدال امروز خود با بورنموث، به دنیل آنجورین ادای احترام خواهد کرد. ضمن اینکه توپچی‌ها حمایت خود از خانواده کودک قربانی را اعلام نمونده و اقدام وحشیانه علیه او را محکوم کردند.

دو تیم آرسنال و بورنموث از ساعت ۱۵:۰۰ امروز در جدالی حساس از هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. استادیوم امارات میزبان این تقابل خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • ادای احترام زیبای ختافه به مادران بازیکنان (عکس)
  • ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش