Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت‌های منطقه وبه ویژه محورمقاومت باید همچنان تا شکست کامل داعش وریشه کنی این شجره ملعونه در لایه های اجتماعی خود به مبارزه ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرجلالی کارشناس امور سیاسی صبح امروز در گفت وگو با سرایان بیدار، گفت: پس از اعلام آزادی کامل شهرستان «راوه» از اشغال تروریست‌های داعش، مقامات عراقی، پایان داعش در عراق را از نظر نظامی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راوه ازآخرین پایگاه‌های تروریست‌های داعش درعراق محسوب می‌شد و پیش از این نیز شهر و منطقه «الرمانه» آزاد شده بود. در حال حاضر، تروریست‌های داعش هیچ شهر مهمی را درعراق تحت اشغال خود ندارند و صرفاً در مناطق حاشیه‌ای و برخی روستاها تردد می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: در سوریه نیز پس از آزادسازی شهربوکمال، حکومت داعش در این کشور، نیزبه پایان رسید..

جلالی گفت: پایان حیات داعش در بعد نظامی به معنای پایان کل حیات آن نیست و ممکن است پس از این شکست‌ها، آنها بار دیگر تجدیدقوا کرده، در قالب گروهکی دیگر، با اسم و عنوانی دیگر یا در کشوری دیگر به فتنه‌انگیزی‌های خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان ساخت:به نظر می‌رسد با شکست داعش در سوریه و عراق، راهبرد اربابان بین‌المللی و منطقه‌ای آن، یعنی آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی،‌ عربستان سعودی و... پایان ‌نیافته، بلکه آنها به هر قیمتی تلاش خواهند کرد بازی با این کارت را ادامه دهند. بنابراین، آنها می‌کوشند به هر نحو ممکن، ادامه حیات داعش و فتنه‌انگیزی به وسیله آن را تضمین کنند.

کارشناس مسایل سیاسی بیان داشت: از این‌ رو، دولت‌های منطقه و به‌ویژه جبهه مقاومت باید همچنان تا شکست کامل و ریشه‌کنی داعش در لایه‌های اجتماعی به مبارزه خود ادامه دهند. در واقع، اعلام شکست داعش در عراق و شکست آنان در سوریه دستاورد مهمی برای محور مقاومت در منطقه است و نشان می‌دهد این محور به نیرویی بسیار تعیین‌کننده در منطقه تبدیل شده است.

جلالی عنوان نمود:در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که این پیروزی در حالی حاصل شده است که جبهه استکبار در سال‌ها و ماه‌های اخیر و در عرصه‌‌های مختلف متحمل شکست‌ها و ناکامی‌های متعددی شده است و برای فرار و سرپوش گذاشتن بر وضعیت متزلزل خود، به رفتارهای غیرمنطقی روی ‌آورده است. رفتار و موضع‌گیری غیرمنطقی عربستان سعودی در قبال تحولات لبنان نمایشی از این سردرگمی راهبردی بود که جبهه مذکور در اثر شکست‌های متعدد در منطقه به آن مبتلاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان